handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Vilka decoders kan man ha, skall ha?



Pantera
2004-06-10, 20:21
Hejsan alla!

Jag har varit kund hos Comhem i flera år, men ser att man nu kan köpa loss sig en box, jag har idag en Sagem Mod: ICD 4000 och bor i en vanlig lägenhet med kabeltv i huset, ingen parabol eller liknande.

Vill gärna ha ut så bra ljud/bild som möjligt eftersom jag kommer att skaffa mig en projektor, och har redan en bra sourrundförstärkare, gärna så att jag kan få det i Dolby Digital om de sänder ut det.

Förstärkaren som jag har idag kan ta emot följande:
Bild: på GUL, eller SVIDEO, kommer ev. byta och då kan jag även ta emot den i RGB (3 kablar)
Ljud: Kan jag idag ta emot på RCA (vit/röd) eller via SPDIF (digitalt)

Ser att Comhem har en box som heter Sagem ICD 503 som har digitalt ljud, är den bra? eller skall man ha en annan, isåfall vilken? Är det ngn som har en till salu?

Mvh Kent.

VoorheesDude
2004-06-21, 20:23
den bästa nu är icd 4k skulle jag säga, visst är 503an lite snabbare men det är kasst utan analog tuner. 503 har digitalljudutgång men den är inte aktiv och kommer troligtvis inte bli det. Det går rykten om att com hem snart kommer komma med en ny köpbox med analog tuner och ac6 (inte 3) kodning. Men det kan ta mellan 1-12 månader innan den kommer. Om jag var du skulle jag fortsätta hyra boxen du hyr, alternativt ringa och försöka köpa loss boxen av dom för någon tusing eller två. fast com hem brukar vara rätt kinkiga på den fronten.