handdator

Visa fullständig version : sagem itd62 mot sagem idt64.



hendrik00
2004-06-18, 16:51
hej allihop.
jag undar om det är nån större skillnad mellan boxarna,
sagem itd62 och sagem idt64.
förutom priset, kanske ljud eller bildkvalite?

62:an finns för 1300kr och det känns ju som överkommligt pris.

tacksam för svar hendrik.

trollhattan
2004-06-18, 17:31
digital ljudutgång skiljer tror jag...

Mozez
2004-06-19, 09:43
Köp inte en Sagem ITD6X...
Jag har köpt en sådan och jag är väldigt missnöjd, min syster köpte samtidigt en Nokia 112T och den är mycket snabbare och mycket bättre!

KelleKula
2004-06-19, 11:58
Tjena!

Vad är det som är dåligt förutom att den är långsam vid kanalbyte?

/Kalle

hendrik00
2004-06-20, 23:00
ok, då skall jag ta en titt på nokian..

Mozez
2004-06-21, 09:33
De negativa sakerna:
* Mycket långsammare kanalbyte än t.ex. Nokia 112T.

* Programinfo kommer upp EFTER det långsamma kanalbytet tagit vid, Nokia 112T kommer programinfo upp DIREKT du trycker på knappen för att byta kanal!

* Volymindikatorn kommer inte fram ibland, då måste man trycka på "Info"-knappen, sedan kan man få fran volymen.

* EPG'n fungerar kanske varannan gång, då man trycker på Guide-knappen verkar den ladda in EPG'n, men sedan "glömmer bort", då får man göra om.

* Ser inte starttid för pågående program. (Kanske en smaksak, men är man van det är det rysligt irriterande att vara utan).

Detta är mina åsikter om ITD64... jag hade ALLA gånger valt Nokia 112T, får se nu idag om jag får byta eller hur det blir. Annars kanske jag har en billig ITD64 till salu! :)

Sweguy
2004-06-22, 10:08
Verkar vara hugget som stucket vad man väljer... Vissa tycker Nokian är suverän medans andra hatar den. Vissa har problem med kvaliten på Nokian, att den går sönder, hänger sig mm. Antar att dom som har Sagem har samma åsikter. För min del som beställt en Sagem IDT64 oroar jag mig inte så mycket över om jag köpt fel box eller inte. Det finns problem på alla om man har otur. Och vissa funktioner är sämre på den ena och vice versa.

-----------
Sweguy

Mozez
2004-06-23, 21:05
Sweguy: då jag nu jämförde min ITD64 med syrrans 112T så var Nokia'n överlägset bäst på alla punkter!
Det fanns alltså inget med min Sagem där jag sa, "ja, men min 64'a är bättre på detta...". Inget!

Om ni har chansen, JÄMFÖR! Får ni inte öppet köp, köp någon annanstans!

Sweguy
2004-06-24, 11:07
Mozez: Jag fick min Sagem igår... Först och främst så blev jag förvånad hur liten den är, passade jättebra på MIN tv bänk. Startade upp den och allt fungerade som JAG ville... Sen kan man ju som du säger anse att Nokian är bättre... Och det är din åsikt. Min åsikt är att Sagem IDT 64 fungerar bra för MINA behov och krav. Återstår dock att se hur väl den fungerar efter ett tags användning :smile:
En liten fråga också... När jag ska in och ändra kanallistor så måste jag ha en installationskod... Vad är det för något? Har inget boxer abb än så länge. Är det något man får från dom eller?

-----------
Sweguy

Pasi68
2004-06-24, 12:17
Installations kod är 1234 på Sagem! (fabriksinställning)
Du kan ändra kod - så att ingen kommer in och "kladdar" på dina inställningar.

chip2
2004-06-24, 13:24
om man inte pallar ha en kod så kan man sätta den på 0000 så slipper man slå in den varje gång... ett tips :D

g-son
2004-06-24, 20:10
Den här tråden borde väl vara under mottagare eller? :?