handdator

Visa fullständig version : Poor mans cam??



stenis87
2004-06-20, 14:34
Funderar på att köpa en DVB-T mottagare för USB till min bärbara dator. Och eftersom USB mottagaren saknar plats för CA modul så undrar jag om det finns något annat sätt att använda orginalkort?

Går det att använda en MP 3.5 som kortläsare eller kan man stoppa i en CAM direkt i uttaget för PC-card på datorn??

Kalle_P
2004-06-20, 15:02
Till Poormans Cam behöver du både phönixinterface och Seasoninterface . MP 3.5 fungerar som Phönixinterface sedan behöver du ett seasoninterface att sätta i kortplatsen på mottagaren . Men jag tror det blir krångligt utan comportar .

Mvh Kalle

stenis87
2004-06-21, 13:19
Så det finns inget sätt att kunna använda orginalkort om mottagaren saknar kortplats?

mami
2004-06-22, 12:38
har själv funderat på ett DVB-T (usb) till laptopen.
denna sak börja jag också fundera på....
skall bara kolla de fria kanalerna nu så för mig spelar det isf inte så stor roll.
Utan tänkte istället vänta tills systemet är knäck så man får använda dvb contoll (tror jag det heter, för progdvb klara inte av dvb-t så bra!!) + yankse (om det stöder).
men skulle ju vara intressant om det fanns andra möjligheter...

passar en cam direkt i en pcmcia plats då?
isf kanske nån skulle kunna skriva en dll som gör så programet söker efter kortet i en pcmcia plats :smile:

/mami

Efraim
2004-06-22, 13:42
Kan någon av dessa vara intressant ?
http://www.dataparadiset.com/category.asp?KatID=36

USB ansluten Phoenix Smartcard läsare & programmerare 788,00 Kr
ID : UTB-MULTI-35-USB

USB ansluten Phoenix Smartcard läsare. (Visionplus & Avermedia-kompatibelt) 285,00 Kr
ID : UTB-PHOENIX-USB

stenis87
2004-06-22, 17:18
Det låter ju intressant.

Den mottagare som jag funderar på är just en VisionDTV USB-Ter och det står ju att smartcard läsarna är kompatibla med Visionplus mottagare.
Och vad jag kan se så är det en MP3.5 som dom kallar för "USB ansluten Phoenix Smartcard läsare & programmerare" så det borde väl funka med vilken MP 3.5 som helst.

Men om det finns det programm så man bara behöver "simulera" ett kort sen när dom knäckt systemet så låter ju det ännu bättre.
Vilket/vilka program skulle isf kunna tänkas funka med boxer, om man kan säga det idag innan det är knäckt?

mami
2004-06-23, 06:13
idag är det ju yankse som funkar med de flesta system bara du har koderna i en fil (softcam.key). finns även ett tillägg (fenrir) som skall klara av att autouppdatera vissa system.
så om jag gissar rätt så kanske yankse kommer funka den dagen det blir knäck annars får man väll fråga vlinder (han som gjort yankse), om han kan fixa det! :wink:

yankse är ett tillägg till ex. progdvb & mytheatre som emulerar de olika krypterings systemen å sen har du de giltiga keyna i filen softcam.key som den sen använder. Det använder jag nu till mitt DVB-S kort å funkar bra. Så slipper man hålla på å bränna massa kort mm.
(vet att man kan bränna flera gånger på korten =P )

/mami

stenis87
2004-06-23, 16:20
Okej.. Då fattar jag lite mer.

Jag får tacka för all snabb och bra hjälp! :D

Efraim
2004-06-25, 10:34
Jag köpte en
"Visionplus/Twinhan Tv-Kort för marksänd Digitaltv USB"
innan kodomläggningen men jag fick den aldrig att funka med
yankse, progdvb & SoftCam. Det verkar som det saknas USB-stöd,
hittade aldrig HW.

stenis87
2004-06-26, 12:58
Okej.. men det kanske kommer någon uppdatering/annat program som get stöd för den mottagaren?

Eller låter det helt dumt?

mami
2004-06-30, 05:43
vad jag förtsått så kanske det inte kommer stöd för dvb-t till progdvb eftersom det inte finns det i ryssland....
Men det finns ett annat program som det kan funka med som heter dvb contoll eller nåt ditåt!!

/mami

vic20
2004-06-30, 20:41
Prova detta program "mytheatre", jag har kört det ett bra tag nu och är helnöjd.
Just nu använder jag ett visionplus dvb-s, men har tidigare även kört technotrend dvb-t
http://www.dvbcore.com

joad
2004-07-01, 06:08
@vic20
Vilket technotrend kort har du fått att fungera med myTheater?
Jag kan inte få mitt "TT Premium" kort att fungera med myTheater.

/J

stenis87
2004-07-01, 23:58
Så vad säger ni?
Ska man chansa på att köpa ett Visionplus/Twinhan USB kort eller bör man vänta och se vad som händer??

mami
2004-07-02, 06:31
beror ju på....
har du nytta av att bara se gartis kanalerna så köp.
vill du kunna se boxer med det när det blir knäckt så skall du vänta tills den dan... eller ta reda på om du kan skaffa nån module till det så du kan köpa utbudet i värsta fall....

/mami