handdator

Visa fullständig version : signalförstärkare?



pemani
2004-06-30, 19:13
jag hade tydligen grymt låg bitfelsnivå eller vad de nu hette.
stod -3 på tv4+ vilket gör att det ej går att titta på kanalen. Bilden fryser och ljudet hackar m.m.

har hört att det finns signalförstärkare som kan fixa problemet.

har ni koll på sånna eller finns det nåt annat man kan göra?

jag har kopplat in 3 tv-apparater på samma orginal antennsladd lr hur man ska säga, så att det blir sämre signal är ju rätt självklart...

mvh

pemani

Zpectre
2004-07-03, 08:47
Kolla in på Klas Ohlsson, Hobbex eller liknande, de har delningsdoser med förstärkare.

/Zpectre

towei
2004-07-05, 07:15
om du hittar något kan du väl länka till den här då jag också behöver en sådan!

Ripleyonline
2004-07-05, 14:37
observera att om du bor i ett hus som inte har tre hål i väggen så är kvalitén på tv4+ usel... då hjälper inga signalförstärkare i världen... men annars lycka till

paco.loco
2004-07-06, 13:01
observera att om du bor i ett hus som inte har tre hål i väggen så är kvalitén på tv4+ usel... då hjälper inga signalförstärkare i världen... men annars lycka tillJag har tre hål i väggen med comhem och tv4+ bilden är skit ändå :evil:

Rhodos
2004-07-06, 18:43
Tjena!
Hade samma strul tidigare och fick rådet från CH att koppla boxen direkt till väggen och andra apparater senare. Kopplade boxen till väggen sedan från boxen till videon och TV 1. Satte grenkoppling i antennhålet på TV 1 och kopplade den andra TV:n därifrån.
Allt har funkat perfekt sedan dess.
Lycka till. :D

pemani
2004-07-08, 19:13
Tjena!
Hade samma strul tidigare och fick rådet från CH att koppla boxen direkt till väggen och andra apparater senare. Kopplade boxen till väggen sedan från boxen till videon och TV 1. Satte grenkoppling i antennhålet på TV 1 och kopplade den andra TV:n därifrån.
Allt har funkat perfekt sedan dess.
Lycka till. :D

skulle gärna göra så om jag hade huvuduttaget i mitt rum där jag måste ha boxen =/

towei
2004-07-11, 16:14
observera att om du bor i ett hus som inte har tre hål i väggen så är kvalitén på tv4+ usel... då hjälper inga signalförstärkare i världen... men annars lycka tillJag har tre hål i väggen med comhem och tv4+ bilden är skit ändå :evil:

Samma sak för mig... Testade att sätta boxen först i slingan jag med - men det blev samma resultat ändå

jas1
2004-07-11, 18:51
Har du testat att köra med en annan anslutningssladd? Har varit ute för det på flera ställen att det varit anslutningssladden som varit kass.

towei
2004-07-13, 21:27
anslutningssladd? Vilken menar du nu?

paco.loco
2004-07-14, 09:48
Har du testat att köra med en annan anslutningssladd? Har varit ute för det på flera ställen att det varit anslutningssladden som varit kass.vad jobbar du med :shock: :shock: :roll:

jas1
2004-07-16, 23:30
Anslutningssladden mellan uttaget och boxen.

Jobbar både med kabelTV nät, sat och marksänd felevision emellanåt.

pemani
2004-07-20, 16:08
Anslutningssladden mellan uttaget och boxen.

Jobbar både med kabelTV nät, sat och marksänd felevision emellanåt.

menar du antennsladden lr? :?:

paco.loco
2004-07-22, 12:56
Anslutningssladden mellan uttaget och boxen.

Jobbar både med kabelTV nät, sat och marksänd felevision emellanåt.

menar du antennsladden lr? :?:vilken kabel har du mellan vägguttaget och comhem boxen :roll: :roll:

VoorheesDude
2004-07-23, 15:57
jo, om det inte blir bättre med att byta sladden så ring com hem och säg åt dom att skicka en tekniker, det är ju dom som har hand om det! Var försiktig dock! Om det är något i din egen utrustning som stör signalen så tvingar dom Dig betala teknikerkostnaden, det tvingade dom mig att göra när det var min box som var kass :/

pemani
2004-07-30, 18:54
Anslutningssladden mellan uttaget och boxen.

Jobbar både med kabelTV nät, sat och marksänd felevision emellanåt.

menar du antennsladden lr? :?:vilken kabel har du mellan vägguttaget och comhem boxen :roll: :roll:

strömsladd? ;)