handdator

Visa fullständig version : MPEG till DVD



wessa
2004-07-05, 13:12
:-( Hej ! har fått lite film på PC:n skulle vilja få in dom på DVD:n

.mpeg och avi film försöker bränna dessa vad händer ...inget dom går inte in på skivan .

Har DVD brännare r/w +- och skivor som skall klara 4,7 Nero 6 är programet flyttar över dessa till skivan då kommer inte markeringen fram för att bränna..
Jag har oxså Super DVD Creator och TMPEGnc har provat alla varianter nästan en hel vecka snart ger jag upp. :evil:
är det någon som har nått svar på vad jag strular med

Ripleyonline
2004-07-05, 14:45
om jag inte minns helt fel så finns det ett tilläggsprogram till nero som löser detta bra.. plus att man behöver mpg-uppgraderingen... tilläggsprogramet (vad det nu hette typ "nerovison" eller nåt sånt) brukar finnas med på orginal skivan och det andra är bara att tanka ned.

bajen
2004-07-05, 21:41
äntligen ett ämne som jag kan :lol: :lol:
1 du måste först konvertera om din film AVI/mpg fil till en dvd fil det gör du me MainConcept,,när du öppnar MainConcept så finns det 4 fönster mpgtyp ,,dvd.mpg.mpgsuper m.m ta dvd där.
Flik 2 står det video mode ta pal där
Flik 3 stream type...ta video+audio där
flik 4 audio mode ta layer 2

TRYCK PÅ CONVERT

2 nu har du fått en dvd fil men den går enu inte att bränna nu måste du göra en omkodning till och bygga menyer och lägga namn m.m.
tmb är et bra pogram det finns 1000 olika ,,,smak sak...
när du har gort en meny och converterat din fil till en dvd map så är du klar om det inte är så att filen är större en 4,7gig då måste du köra dvd srink ..

3 gå in på nero och lägg ner filerna i den vanliga mapen ej röda audio mapen

KLART LYCKA TILL FINNS HÄR OM DU UNDRAR NÅTT MER :lol:

trollhattan
2004-07-05, 21:59
Eller så kan man ladda ner DVD movie factory från Ulead så guidar programmet dig steg för steg hur du ska göra , kan inte bli lättare

wessa
2004-07-06, 08:49
Efter att jag sökt runt hittade jag till nero 6 :an några plugin
tror jag det hette. ialla fall så var det något som heter NeroVision och Nero rekord och Nero ShowTime.

Jag laddade in Hotet 2 delar och Ondskan 2 delar fick väll an till en meny och efter ca 4 timmar var det klart att bränna ner till DVD:n och det tog ca 5 min totalt 4 gigg. Skall ta med filmen till stugan och kolla hur det blev.

Åter kommer

Vad skulle vi noviser göra utan ComHit
Thanks

wessa
2004-07-09, 13:10
Detta fungerar inte på min DVD spelare.

Jag provade med MPEG filer fick disk error
den andra kunde jag bara se menyn det gick inte att starta någon film. Dessa filer är video_ts och .bup.

Vad görer jag för fel. Jag använder NeroVision 2 och sedan bränner jag dessa till DVD film.

Skall jag förpassa detta till papperskorgen

wessa
2004-07-15, 13:17
Tyvärr har det inte fungerat för mig.
Kan det vara fel format på filmerna???? :oops:
Dock kan jag se dessa på PC:n men inte på dvd:n

Vet inte vad jag skall göra tycker jag provat alt men det der ut som det finns något annat som skall vara med fattar 0 fårstår mycket men ändå HJÄLP

corestel
2004-07-16, 02:09
Har inte provat själv men det finns ett programm som heter DVDlab 1.3
som ska synka ljud och bild bra och konvertera över ganska enkelt till
DVD från mpeg om jag förstått d rätt... Det finns äldre versioner men 1.3
skulle jag provat. (Ska prova så fort jag kommer åt)
MainConcept verkar intressant ska prova det oxå :smile:

Jag har kört en smula med Roxio's "easy cd/dvd creator 6.0 Platinum"
med varierande resultat. Ett enkelt progg men ljudet släpar efter ett tag
på en del konverteringar tyvär. Roxio har släppt en ny version av det
som heter "easy media creator 7" det kanske är smidigare/bättre?

Har provat nero med varierat resultat oxå..

Ulead moviefactory / moviemaker har jag testat men blev missnöjd med
bilden. Jag tycker inte att det borde bli nått kvalitets bortfall när man
överför mpeg till DVD (det är synden att man är kräsen hehee :twisted: )
Har garanterat gjort nån miss nånstans?? :roll: :wink:

Ljud och bild synk brukar vara ett problem men jag hoppas på förbättringar av dom progg som kommer/finns.

wessa
2004-07-16, 08:23
Jag har MainConcept då låste sig datorn och det tog ca 1 timme att få det att starta så jag kunde avinstalera programet.

Dock förstår jag inte varför det går att se filmerna på pc:n och inte på tv:n. Om jag har en avi film går det men då tycker jag att det är lite över med dvd brännaren.

Jag drog in lite bilder på dvd cd och skulle kolla på dvd:n men det gick inte då heller. Så det är lite katta i mitt förstånd vad det gäller att se film . Men jag ger mig inte än.
mvh

wessa
2004-07-16, 09:00
Har fått svar från NETONNET att min DVD spelare inte klarar-R/+R format utan bara DVD, MP3 etc skall prova mina filmer hos någon som har en sådan DVD spelare.

återkommer

Johan
2004-07-16, 13:39
Skaffa ny spelare. Centrum Gemeni 340 klarar +R/-R och divx/xvid och kostar ynka 799:-

admin
2004-07-16, 14:17
Skaffa ny spelare. Centrum Gemeni 340 klarar +R/-R och divx/xvid och kostar ynka 799:-
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=56382

mm den verkar ju bra, frågan är: Hur bra är Centrum?

corestel
2004-07-16, 18:04
D finns färdiga konverteringar/cloner att ladda ner.
Är enklaste metoden och beroende på uppkoppling/datakapacitet
kanske d tar kanske lika lång tid att göra en sådan men med resultat
för den kräsne hehee... :twisted:

Men nöjet av att sitta å bråka med d försvinner juh då..

BTW:Bor d gremlins i MainConcept så ska jag nog ta d vackert med d.

wessa
2004-07-18, 13:08
Skall nu skaffa en sådan Centrum Gemeni 340 skulle tro att kvalittan idag är nog nära varandra, priset är oxså mycket bra. Den jag inhandlade för några år sedan och till ett 3 gg högre pris var nog bra då men vi har blivit ner kräsen nu när man kan fixa lite extra på datorn oxså.

Tack för hjälpen och en ett bra kombi forum..

p.s. skall tala om hur det gått när jag får min nya dvd spelare

admin
2004-07-18, 17:18
mjo gör det. Blev själv lite sugen ;)

wessa
2004-07-28, 13:03
Tillbaxa igen ! Har kollat att DVD INTE klarar DVD -/+ skivor det måste till lite nyare prylar.

Har pruttat upp ADSL:n till 8Mbit och det fungerar bra.
Använder DC++ men har fått några virus varningar använde oxså OCD den fungerar men kommer inte upp i hastighet mer än 55 - 60
DC++ ligger på ca 195 - 210 det händer ibland att hubb listan försvinner och den laddas inte upp.

ADSL:n ligger upp ca 690 - 730 ner 6,2 mb - 7,1 då har jag en Router med två apparater.
Skall köpa en ny DVD som klarar allt denna gång hos Netonnet...

Guitarrman
2004-07-31, 00:26
Sitter med en Centrum o den funkar felfritt.

wessa
2004-07-31, 08:47
Den serut att vara bra min granne har en som är ca 1 år och den klarar det mästa