handdator

Visa fullständig version : Virus ???



trizze
2004-07-14, 13:24
När jag kommer till startsidan för att logga in så skriker mitt virusprogram....VBS_KREPPER.A skall det vara så eller?

/trizze

T-bird
2004-07-14, 14:13
Vad har du för virusskydd?

Det enda jag tittar är att det är någon form av trojan så du borde nog undersöka din dator ordentligt, den samlar kanske lösenord?

Se mer här http://www.pestpatrol.com/pestinfo/t/trojan_win32_krepper.asp
http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=VBS_KREPPER.A

Den finns förmodligen på din PC och har inget med vår loginsida att göra

bajen
2004-07-15, 09:02
man hör så mycket om virus pogram och shit men jag undrar vilket pogram som är bäst??
vist norton säger 80% men tar inte norton 40% av systemminet och slöar ner datorn onödigt mycket ??

admin
2004-07-15, 11:29
jag kör nod32. funkar bra.

Mecman
2004-07-15, 11:45
Kollade just i min burk här och Norton tar oerhört lite systemminne i anspråk. Har aldrig märkt att datorn är slöare med Norton igång än avslaget. Kör dessutom Norton System Works som har fler processer igång i bakgrunden....

Mvh Matte :D

Ripleyonline
2004-07-15, 14:12
Norton verkar vara ganska beroende av vilken hårdvara man använder.

Jag kör AMD 2,8 , Abit NF7-S V2.0, 160Gb SATA 200Gb ATA 20GB ATA, 512Mb Minne på dubbla bussar, Radeon 9600 EZ 256Mb.

Jag upplevde det inte som att det sackade så mycket med Norton men när jag bytte till McAfee så blev uppstarten betydligt snabbare samt att programen startade upp snabbare. Detta har skett på de flesta datorer jag bytt virusskydd på (vänners).

Virusprogram är ju mångt och mycket en smaksak och många är ju vana vid nortons interface och då är det ju ingen ide att byta om man inte upplever kraftigt försämrad prestandard.

T-bird
2004-07-15, 16:15
Smaken är väl som baken :wink:
Tror att dom flesta fungerar, det som gäller är att hålla det uppdaterat.

Själv kör jag F-secure och är nöjd med det :lol:

bajen
2004-07-15, 16:16
ok härlig diskution :lol: :lol:

jag ska inte säga att jag är ett datasnille men när mann har varit hos div återförsälgare och spec mycom så säger dom att norton är iprincip bäst men att det tar rätt mycket, och pricis som Ripleyonline sa så är det en smaksak tamme fan alla säger så...

jaja då får man väll ta och behålla sitt mcafee.. :-( :-(

trizze
2004-07-16, 11:01
Jag kör PC-Cillin i min dator. Jag har inget virus i min dator. Virusprogrammet talar om att det finns ett virus när jag kommer till startsidan och stoppar det , men idag när jag kom dit så hände det inget.
Hmmm Skumt. Det var nästan alltid så innan sidan gjordes om sen så upphörde det när den nya kom, men nu den senaste veckan har det börja dyka upp igen.

/trizze