handdator

Visa fullständig version : PC <> Xbox



trollhattan
2004-07-19, 21:31
Nån som kan förklara eller länka till nåt ställe som förklarar hur jag kontaktar min pc mot xbox via ftp ?

OBS ENDAST box<>pc UTAN internet , (de enda jag vill är att föra över mp3 och avi och spel).

jag har flashFXP , Xecuter 2.3b lite.


nån kunnig...?

TDW
2004-07-20, 09:05
Har inte testat det själv, utan har fått det förklarat för mig av en kompis.

Han använde sig av en twistad kabel mellan de två enheterna, och körde sen flashfxp på datorn för att kontakta xboxen. Detta fungerade utan problem sa han så det ska tydligen inte vara några svårigheter att koppla upp dem. Det gäller ju bara att man har ipnummer och liknande klara för sig så att man inte försöker ansluta till nåt som inte finns :)

deas
2004-07-20, 10:21
När du startar din Xbox och får upp many systemet så brukar där stå vilket IP-nummer din Xbox har. Om det inte gör det så hittar du det under "System Information".

Det du ska ha är som TDW skriver en twistad kabel (korsad tp kabel) mellan din PC och din Xbox. Sen startar du FlashFXP och fyller i IP-nummret till din Xbox och ansluter.

ElFeo
2004-07-20, 16:31
Troligtvis har du ett användarnamn och lösenord som är xbox också (användarnamnet går inte att ändra, men lösen kan du ändra någonstans). Så se till att ange ip-adressen till din xbox och user/pass i flashFXP för att ftp:a till boxen.

Tvistad kabel går väl lös på en femtiolapp på vilken datorbutik som helst.

/ElFeo

trollhattan
2004-07-20, 16:40
Vad exakt kallas denna kabel?

Kan man inte köra med en vanlig nätverkskabek (som man egentligen kan köra adsl>dator med)

gille
2004-07-20, 17:11
www.console.se behandlar ämnet rätt ingående

ElFeo
2004-07-20, 18:38
Det går inte att köra en vanlig nätverkskabel om du inte har en hubb som du kan använda. En tvistad nätverkskabel ser likadan ut, men trådarna går annorlunda. Tvistad kabel kan du säga i affären.

/ElFeo

Kalle_P
2004-07-20, 19:52
Vad exakt kallas denna kabel?

Kan man inte köra med en vanlig nätverkskabek (som man egentligen kan köra adsl>dator med)

Den kabeln mellan Dator och ADSL är just en sådan sladd . Iallafall hos mej .

Mvh Kalle

Johan
2004-07-20, 19:54
Det går inte att köra en vanlig nätverkskabel om du inte har en hubb som du kan använda. En tvistad nätverkskabel ser likadan ut, men trådarna går annorlunda. Tvistad kabel kan du säga i affären.

/ElFeo

Man ska ha en korsad kabel. Alla TP kablar av tvistade därav namnet (Twisted Pair) :lol:

edit: Du menar rätt men det heter inte så.

ElFeo
2004-08-03, 15:33
Så klart att jag menar rätt! Allt är bara en tolkningsfråga ;)

ElFeo
2004-08-03, 15:34
Oj, hoppas ironin framgick! Annars så såg det fantastiskt drygt ut :)