handdator

Visa fullständig version : Direct Connect går så segt



tony_soprano
2004-07-27, 12:17
Jag har oDC och delar med mig drygt 20gig dvs. jag kommer in på ganska många hubbar. Men om man hittar nåt man vill ha så är det ju ingen som har en slot öppen och om dom har det så går det så otroligt segt. Jag har 0.5 Mb ADSL men det tankar oftast typ i 1 kb/s eller mindre. Allt som man vill ha finns ju inte med BitTorrent (där jag tankar skitfort). Jag har satt mig själv i Passive mode då jag har ZoneAlarm, men är det ändå brandväggen som kan spöka?

eller har jag bara gått in på dåliga hubbar. Jag bara klickar in mig på typ 10 st i listan o söker. Ska man göra på nåt annat sätt??

har ni några tips på bra hubbar eller också torrentsidor för den delen så tipsa gärna!

//Soprano

admin
2004-07-27, 12:26
Jag har oDC och delar med mig drygt 20gig dvs. jag kommer in på ganska många hubbar. Men om man hittar nåt man vill ha så är det ju ingen som har en slot öppen och om dom har det så går det så otroligt segt. Jag har 0.5 Mb ADSL men det tankar oftast typ i 1 kb/s eller mindre. Allt som man vill ha finns ju inte med BitTorrent (där jag tankar skitfort). Jag har satt mig själv i Passive mode då jag har ZoneAlarm, men är det ändå brandväggen som kan spöka?

eller har jag bara gått in på dåliga hubbar. Jag bara klickar in mig på typ 10 st i listan o söker. Ska man göra på nåt annat sätt??

har ni några tips på bra hubbar eller också torrentsidor för den delen så tipsa gärna!

//Soprano

Det e lite beroende på vad du har för uppkoppling och vad de andra har.
Har du TELIA 0.5mbit? Isåfall tankar du snabbt från bostream.

ehrlin
2004-07-27, 16:01
problemet är ju att de du laddar av har fullt upp med andra ned/upp laddningar. Kolla att det är någon med inte allt för många slots upptagna (max. 1 eller 2) du laddar av och gärna någon med ett vettigt svenskt bredbands isp.

bamse5
2004-07-27, 16:09
kolla
http://aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,510409,00.html

andra inernet leverantörer

gump
2004-07-27, 16:11
tips, heter användarna något med BBB (bredbandsbolaget) vet inte riktitg vad dom har i upstream men mycket minst 8Mbit skulle jag kunna tro.t, de BBB folken jag hittat på har jag fått tanka fullt eller nästan fullt av ca 200Kb/s å lite över, Har 2Mbit Telia.så BBB med lite slots är = snabb download. leta svenska hubar. kristianstad heter en bra hub, kan tyvärr inte adressen dit nu, den e helt okey. och jepp en del bostream funkar fint med.

tony_soprano
2004-07-27, 23:09
Jag har Spray ADSL 0.5 och jag tänker inte byta nu, jag har nyss skaffat mej den här :wink: :D

Har ni några andra tips på bra hubbar??

MVH Soprano

admin
2004-07-27, 23:26
Jag har Spray ADSL 0.5 och jag tänker inte byta nu, jag har nyss skaffat mej den här :wink: :D

Har ni några andra tips på bra hubbar??

MVH Soprano
ahus.no-ip.com - Mycket bra och stor hubb.

Dizzy_dan
2004-07-28, 15:06
Allt som man vill ha finns ju inte med BitTorrent (där jag tankar skitfort)

hur kan du någonsin tanka skitfort mde en 0.5 lina ? finns det inte något riktigt bredbands bolag bär du bor så att du kan få vdsl via tele nätet?

sonkite
2004-07-29, 08:33
Problemet är att du ligger i passive-mode... prova kör vanligt så ska du se att det går rejält mycket fortare

braindead
2004-07-29, 11:08
själv tröttna ja på 2mb så jag fixade 8:a istället det är ju en garanterade annan fart kännsla..

Dizzy_dan
2004-07-29, 11:45
mmm å jag har redan tröttnat på 10 in och 10 ut...så man e ju lite kräsen kanske

tony_soprano
2004-07-29, 16:00
Okej, om man som stackars jag har suttit med modem ända sen stenåldern så känns 0.5 mb ganska mycket fortare. Dessutom med skitfort menar jag att jag kan komma upp i max med bittorrent. Det är jag aldrig i närheten av med DC......

Dizzy_dan
2004-07-29, 17:40
ok jag tror att det kan ha med att du e passive...pröva å stängner zonealarm å ändra till active op dc å se hur fort du kan tanka

sarajevo
2004-07-29, 18:04
Zone larm är inget hinder.Det har jag också,men är active ändå :?: :?:

tony_soprano
2004-07-29, 20:33
oki ska pröva att vara i active......Men även om jag kommer upp i max så slår det inte BitTorrent.

braindead
2004-07-30, 10:51
Min syn på BitTorrent så suger. Det funkar ok om man har 0,5 men tex inte 10:a eller 8:a. Har då aldrig kommit upp i max speed med Torrenten.

Lyx för vissa där DC funkar :wink:

Extasy
2004-07-30, 13:00
Tänk på att zonealarm inte är en bra brandvägg då den sabbar downloads och myckat annat skummt i dc++ prova använd http://www.kerio.com/us/kpf_home.html istället

gump
2004-07-30, 14:13
inte svårt att få max på 0.5Mbit i torrent.de handlar juh om hur mycket man delar med sig och hur många som delar med sig av filen. i DC så får man ta så mycket linan orkar leverera när man downloadar filen. och så vidare..... så bitorrent suger om man har mycket Mbit just för de inte är tillräckligt med andra som delar med sig av sina Mbit, för få användare/upload slots på dilerna man vill ha.

tony_soprano
2004-07-30, 14:51
Min erfarenhet med mitt "sega" 0.5 Adsl är att på Bittorrent kan jag ladda ner för allt vad linan orkar medan DC inte kommer upp i en femtedel ens.

Jag provade att vara active, jag kom in på hubbar men när jag sökte så hände det ingenting. Dvs. de gick inte, i passive kan jag söka o ladda ner men de kommer upp i modemfart ungefär.

Jag håller mej nog till BitTorrent tror jag tills jag kommer underfund vad det är som spökar. Ska kanske prova att avinstallera ZoneAlarm (som funkat utan problem när jag laddar med BitTorrent) och ha en annan brandvägg. Någon form av sådant skydd vill jag ha.

/Soprano

Megaman
2004-07-30, 20:32
skriver du in din ip när du väljer att vara active??för då brukar det inte gå att söka

admin
2004-07-30, 22:11
skriver du in din ip när du väljer att vara active??för då brukar det inte gå att söka

Man ska skriva in sitt IP när man sitter bakom en brandvägg/router, alltså sitt externa ip, som hittas på www.whatismyip.com och inte sitt interna ip. (Du kan ju kolla om du inte vet om du sitter i en router, att testa skriva cmd i kör, sedan ipconfig. Börjar det på 192.168.0. så har du ett internt ip, alltså du sitter bakom en router)

admin
2004-07-30, 22:13
Min erfarenhet med mitt "sega" 0.5 Adsl är att på Bittorrent kan jag ladda ner för allt vad linan orkar medan DC inte kommer upp i en femtedel ens.

Jag provade att vara active, jag kom in på hubbar men när jag sökte så hände det ingenting. Dvs. de gick inte, i passive kan jag söka o ladda ner men de kommer upp i modemfart ungefär.

Jag håller mej nog till BitTorrent tror jag tills jag kommer underfund vad det är som spökar. Ska kanske prova att avinstallera ZoneAlarm (som funkat utan problem när jag laddar med BitTorrent) och ha en annan brandvägg. Någon form av sådant skydd vill jag ha.

/Soprano

Det gick ganska segt me bittorrent för mig, dock funkade bitcomet mycket bättre. Där kommer jag upp i iaf 90% av maxhastighet. Det kan iofs ta ett tag innan man kmr upp i hastighet.

Extasy
2004-07-30, 22:59
Jag provade att vara active, jag kom in på hubbar men när jag sökte så hände det ingenting. Dvs. de gick inte, i passive kan jag söka o ladda ner men de kommer upp i modemfart ungefär.
/Soprano

Tänk på att öppna både udp och tcp porten för den port du väljer att använda, om du inte anger något i settings kommer den att använda random. Som sagt tidigare ZoneAlarm har fått många att springa in i väggen av frustration då den är sämst.

Guitarrman
2004-07-31, 00:12
Sitter som Active o bakom Zonealarm. Funkar kanon...