handdator

Visa fullständig version : Force 1133s



gustav1
2004-07-28, 14:20
Sitter här med en Force mottagare som har fått eget liv. Den stänger av sig själv och låser sig och enda chansen är att lossa sladden bakom och starta om. Har man tur så kan man titta 2-30 min och sedan börjar det igen.
Har varit inne på Danska Force sidor och problemet verkar vara vanligt men ingen har någon bra lösning på detta.
Frågan är att har pirat korts jagandet gått så långt och att vi får Virus från Viasat eller Canal Digital så aparaterna blir ändrade på något vis och vi får onödiga verkstads besök på grund av detta.
Eller kan mottagaren vara sönder........ fan vet......
Om någon har haft liknande problem med sin Force så berätta hur du löste detta.

stedvato
2004-07-28, 15:55
Har du någon Modul i C - D facken ?

gustav1
2004-07-28, 18:23
Jag har inga moduler. Mottagaren har bara inbyggda kortläsare för både Viacces och Conax. Kan det vara så illa att man måste ha Conax modullen för att det skall fungera perfekt.
För dom pengarna kan man hyra många filmer.
Personligen tror jag att våra filmkanaler kommer att gräva sin egen grav med olika system och när dom inte kan samarbeta. Hur skall man kunna våga köpa dyra satelitmottagare i dag om man inte vet hur många månader den fungerar. Det här med Filmkanaler är som alkoholpolitiken här i Sverige. Priserna är för höga och då ser man resultatet.

pena
2004-07-28, 18:45
Har du bra singnalsturcka åm du har svag singnalsturcka det kan påvärcka at motagaren låsersei åftare. De andra programera åm kortet. kålla at alla antenkablar är fast skruvade.

gustav1
2004-07-28, 19:03
Pitää tarkistaa Pena. (ska kolla alla kablarna och signalstyrkan i morgon)