handdator

Visa fullständig version : Ny Multiprog ver 1.80



csan
2004-08-01, 20:57
MultiProg V1.80 for MP3.4-3.5-3.6 (Elvis).

--------------------------------------------------------------------------------

Hi,

I have uploaded MultiProg V1.80 for MP3.4-3.5-3.6 (Elvis).

Added support for MP3.6 and fwupdating over internet for MP3.6. This adds the possibility to always have the firmware up to date, and therefore be able to program new cards that might need firmware updates to be programmed.

Added repair function for titaniumcards. Will not fix killed cards, only some cards that fails to program.

Added possibility to automatically set programmer in phoenix/smartmouse and start external program.

Added possibility to program load Dragon Cam (*.dra) files in fun card section. To do this, just load the .dra file as external eeprom, and the Fun7ldr.hex in the flash (is distributed

in the dragon cam sofware update file), and program any Fun7 as a dragonloader card. This will go much faster than loading normal dragonloader cards, and does not require a 6.00MHz programmer, for you that has the non USB version.

Fixed gold card programming bug in V1.70.

Enjoy
TJ
Attached Files MultiProg180.zip (581.0 KB, 6 views)
MultiProg180LanguagePack.zip (65.0 KB, 6 views)

Finns att hämta på SatDudez

T-bird
2004-08-01, 21:06
Fick du fart på ditt Titanium som du hade problem med eller hjälper det här?

csan
2004-08-01, 21:13
Fick du fart på ditt Titanium som du hade problem med eller hjälper det här?

Nej det var hopplöst - kortet är returnerat till säljaren. Tit-kortet hade beteckningen MP på hologrammet samt saknade "sagem" på chippet.
Finns en tråd på Satdudez om just det här kortet, kan vara en fejk .. ?

"Can every one conferm me that the card in question is an MP ologrammed one? As I programme a quantitive of them and lot's of them would't accept the downgrade/upgrade procedure... Out of all titanium in the market, the one with the MP ologram it has been the worst fake one! If you card hasn't got sagem writen on the cheap, you card is a fake titanium. Unfortunaly the one with sagem written on is out of stock and out of production, and they have been told to stop producing then... and we know why.
Bye that way the best titanium fake card I camed across was the one with the sticker at the back ''VOID IF REMOVED''. If you see one get it"

T-bird
2004-08-01, 21:40
Hmm.. Tur kanske att jag handlat från chipcard = sagemchip + hologrammet står det "orginal" eller nått + kortet är tillverkat i blå plast och inte bara det blå påmålat

Back on topic :D
Undrar vad en MP 3.6 är, finns ingen info hos AD-teknik än!

Kalle_P
2004-08-01, 22:15
När jag läste ert resonemang om fake eller orginal började jag titta på mina kort litet närmare. Det första köpte jag av en kompis det har hologram utan text och på chipet står SAGEM, sedan köpte jag i olika omgånger 3st. till från Almsat. Dom har ingen text på chipet men det står M&P i hologrammet . Jag tror M&P står för Meinert&Partner , det är firman bakom Satarmy. Har inte haft några problem som helst med korten, vad det gäller funktionen . På Sagemkortet börjar plasten flisar sej i den ändan man tar i och plasten är av dålig kvalitet för den har blivit litet vågig på chipsidan. Jag tror det är orginalkort ändå, för dom har överlevd alla så kallade killerfiles från MOD.
Den där MP 3.6 är väl USB brännaren,tror jag.

Johan
2004-08-01, 22:20
USB programeraren heter MP3.5 den också.

edit: Jag har mailat adteknik och frågat om mp3.6 får se vad dom säger...

Johan
2004-08-01, 23:28
saxat från ett annat forum.


Hej,

MP3.6USB är en nyare variant av MP3.5USB.

Det som egentligen skiljer är att den har en annan processor, som gör att man kan uppgradera firmwaren via multiprog, och inte behöver skicka in den för uppdatering om det skulle behövas t ex pga nya kort eller kretsar dyker upp på marknaden.
Processorn är lite snabbare också, så den är något snabbare än föregångarna, men den gamla var snabb nog, så man märker inte så stor skillnad.

Detta gör programmeraren lite mer framtidssäker. Dock kommer MP3.5USB fortsatt att få ny firmware vid behov, men då måste man skicka in programmeraren för uppgradering.

mvh
TJ

TouchMan65
2004-08-02, 13:21
Hmmmmm kanske skulle köpa en MP3.6USB istället och "leka" med. Verkar klart mer intressant än min "gamla" seriella MP3.5 med FW 1.9....

Tack för tipset och infon i klippet, Johan. :D

Johan
2004-08-02, 16:32
Den finns att köpa nu. 675kr kostar den.

http://www.adteknik.se/swedish/produkter.htm

TouchMan65
2004-08-02, 17:11
Coolt! Så fort jag får sålt min gamla, lär det bli en sådan.

Men men, lite OT, så Åter till Multiprog V1.8 : Även om jag inte programmerat samtliga kort, är det ett synnerligt lätt pgm att både lära sig och köra. :)

ruffis
2004-08-02, 17:56
Är det inte typiskt, en ny modell MP 3.6. Beställde precis en MP 3.5 och ett Titanium kort från Almsat och fick grejorna i fredags. Sedan blir jag lite nervös beträffande titaniumkortet. På kortet från Almsat är den blå färgen påmålad och verkar lossna väldigt lätt. Det sitter ett lite slitet hologram på och där står det M&P. Har jag fått ett omprogrammerat fejkkort från Almsat? Har läst någonstans att man kan göra om ett blankt kort med Atmel chip till ett Titaniumkort men att det inte blir riktigt stabilt.