handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Problem med läsning av comhem kort



Dw33zil
2003-02-27, 21:25
Har problem när jag ska försöka läsa comhems orginalkort. testat alla guiderna. När jag tex försöker med viatool och startat brännaren så lyser lampan en kort stund sen slocknar den. Ska den göra det? När jag försöker "connecta" så står det bara "cant read card" Någon som vet vad som kan vara fel? Försöker jag sen med multiprog och trycker på spänning till så lyser dioden en liten stund och sen slocknar den och det står "ingen programmerare hittad". Följer guiderna till punkt och pricka men går ändå åt helvete. Om någon av er har någon aning om vad jag gör för fel så snälla hör av er.

Kör brännaren på ac adapter och jag har xp på burken.

Stimo
2003-02-28, 00:04
För de första, vad har du för brännare??

Hadde själv problem att läsa av ett com hem orginalkort, de totalt kinkade med mkextrkt. Använde Multi Programeraren 0.90 aka bannanen och ViaFM, då fick jag de att fungera!!

Dw33zil
2003-02-28, 05:22
Använder multiprogramerare 3.5. Har testat med multiprog 0,90 också med samma resultat. dioden lyser en stund, slocknar sen och så står det "ingen programerare hittad"

starmasen
2003-02-28, 07:35
Prova att köra med ett batteri istället, kanske din adapter är kass. Brännaren är väldigt känslig med matningen.

Starmasen

zippers
2003-02-28, 09:27
:lol:
Japp. jag hade samma problem men kör nu med batteri

katta
2003-02-28, 10:48
Har du ställt om brännaren till Phoenix-läge :?:

Dw33zil
2003-02-28, 15:33
funkar ej med batteri heller. Det var det första jag testade, köpte sen en ac adapter. Adaptern fungerar har testat den.

kommer inte så långt som att ställa om till phoenix i multiprog. och i viatool så startar den ju i phoenix men efter ett par sek så slutar dioden lysa.

Stimo
2003-02-28, 16:14
Testa med Elvis då, är ett program som enbart är till för att sätta brännaren Phenix läge!!!

Jabbata
2003-02-28, 16:54
Prova detta:

1.Starta ViaFM och lägg det till vänster på skrivbordet.
2.Starta MP 0.81-0.90 och lägg det till höger på skrivbordet.
3.Centrera Spänning till och Phoenix knapparna i Mp med Connexion i ViaFM. ( så nära som möjligt.
4.Stoppa in ditt kort som du vill köra extract på.
5.Klicka sedan i en följd Spänning till, Phoenix och sedan går du snabbt över till Connexion.

mungo
2003-03-01, 22:26
Dw33zil: Hade liknande problem med min DELL dator. För mig löste det sig genom att köra ett port scannings program. [portmon.exe] innan jag satte läsaren i phoenix läge. Prova det. Det räckte med att starta programmet, som verkar nollställa serie porten. Efter det stämde allt som stod i guiderna.

Cain0r
2003-04-05, 00:25
har testat o fixat i över 3 timmar nu.. sen hittade jag erat inlägg.. (dom 2 sista) som löste problemet för mig.. kunde heller inte ta ut saker från korten.. så 10000 tack till er killar.. gött att ni finns :)

btw.. har en DELL laptop.. kanske därför den inte vill sig så lätt ?