handdator

Visa fullständig version : Viasat utbudet på boxer upphör i februari 2005



nos.is.fun
2004-08-03, 20:01
Pratade med viasats kundtjänst angående min samsung dekoder är ju inte godkänd av dem.Och jag förklarade att det skulle bli billigare att ta ett boxer abbonemang för jag tittar ju bara på tv3 och på 5:an. Han avrådde mig att göra detta p.g.a viasat bara skall sända igenom boxer i ett år för att locka kunder att köpa parabol för att kunna se de gratis kanaler som sänds över boxer.snacka om att lura kunder att ta boxer abb och sen sluta sända kanalerna......

Ludde76
2004-08-03, 20:12
Pratade med viasats kundtjänst angående min samsung dekoder är ju inte godkänd av dem.Och jag förklarade att det skulle bli billigare att ta ett boxer abbonemang för jag tittar ju bara på tv3 och på 5:an. Han avrådde mig att göra detta p.g.a viasat bara skall sända igenom boxer i ett år för att locka kunder att köpa parabol för att kunna se de gratis kanaler som sänds över boxer.snacka om att lura kunder att ta boxer abb och sen sluta sända kanalerna......Förstår inte varför boxer-tittare skulle köpa en parabol ?? Och vad skulle viasat tjäna på att "lura" över kunder till boxer :think: Nu måste deras marknadsförare ha tänkt till ordentligt...

frejac
2004-08-03, 20:13
Det är välkänt att avtalet för viasats kanaler bara togs på ett år. Men vad som händer sedan återstår att se..

T-bird
2004-08-03, 20:17
Viasat vill ju bli en egen operatör i marknätet och försöker med alla medel se till att terracoms/boxers monopol på sändningarna bryts.

Ludde76
2004-08-03, 20:20
Viasat vill ju bli en egen operatör i marknätet och försöker med alla medel se till att terracoms/boxers monopol på sändningarna bryts.Det förklarar saken...

nos.is.fun
2004-08-03, 21:24
Det är välkänt att avtalet för viasats kanaler bara togs på ett år. Men vad som händer sedan återstår att se..


Men när jag diskuterade med viasats kundtjänst så förklarade han att viasats vd inte ville förlänga kontraktet!!!!!!

frejac
2004-08-03, 21:29
Vad glada alla annonsörer ska bli när dom helt plötsligt får färre tittare. Tydligen har 67 % av de svenska hushållen TV3 när dom sänder i marknätet också. Undras vad det är annars..

edit: Vad jag menar är att det är min personliga uppfattning att de inte vill tappa reklampengar och därför fortsätter. Men jag är inte ett dugg insatt i hur MTG tänker, och kan mycket väl vara ute och cykla.

kronblom
2004-08-03, 21:33
Vem saknar TV3? Betala för att se reklam och töntiga vädertjejer?? Tvi!

thunder
2004-08-04, 16:37
Jag hoppas verkligen att viasat fortsatter sanda FTA i boxers nat, eller eventuellt startar ett eget nat och sander FTA.
Har i England finns freeview www.freeview.co.uk som har 20+ kanaler som sands helt fritt. Bara att fixa en box for >£40 och sen har man de flesta kanalerna minus film och sportkanalerna. De flesta lite battre teveapparater som sands har har ocksa inbyggd dekoder. Nar boxarna ar sa billiga kan man ha en box per teve och inte som med boxer,cd,viasat bara kunna anvanda/spela in en i taget. Tank vad skont det skulle vara att kunna ta in 1,2,3,4,5 i det digitala marknatet FTA. Hoppas utveckligen kommer ga at det hallet och att inte viasat nu tar bort kanalerna och med andra ord tvingar alla med boxer att kopa boxerabb. Det uppskattas finnas ungefar 10ggr fler freeviewboxar an kabel/satelitmottagare har. Kanalerna finansieras anda via reklam sa det maste vara bra for viasat om fler kan se deras kanaler gratis?

Det har blev langt och osammanhangande...hoppas nan forstod vad jag menade :)

grodda
2004-08-04, 17:34
Tv3 kommer inte att försvinna från marknätet läs i Metro.
http://www.metro.se/content/acrobat/skane/SEMMA_20040804_A_Metro.pdf Pdf fil sidan 8.

manface
2004-08-05, 08:05
Men snälla människor! Tänk efter lite. Tro fan att Viasats kundtjänst säger att TV3 inte kommer att fortsätta att sändas i Boxers kanalutbud. Dom vill ju givetvis att ni skall teckna ett viasatabonnemang.

wessa
2004-08-05, 10:49
Hej har just i skrivand stund kollat detta med Boxer Viasat har skrivit ett två årigt avtal med terracom så det blir nog inte något avbrott just då..

Dessutom fins det dom som förskotts betalar 1 år skulle då Boxer fixa ett avtals avbrott ????? kanske kanske inte

frejac
2004-08-05, 13:53
Njae, dom betalar ju inte för MTG's kanaler.

Men då har dom förlängt, för det var ett år när dom tecknade första avtalet. innebär detta att dom lag till ett år eller lagt till två år?

nsd
2004-08-09, 23:34
:D
Hej
Läste någon artikel så där obestämt tidigt i våras och Svt:s önskan var att ha ca 10 kananler i det digitala marknätet inom en inte alltför avlägsen framtid. Den som lever får se.
Jag tycker att det är ganska skönt att piratkorten inte funkar till boxer just nu ett tag. Det sänds ju ialla fall bara en massa skräp och sport.

frejac
2004-08-10, 09:13
Jag betalar gärna för femman. Särksilt med tanke på juventus-dif i kväll. Även discovery tycker jag ibland kör bra saker.

jison
2004-08-11, 06:52
Håller med ang femman. Dom sänder ju en del fotboll. Bästa med trean är att dom har hyfsade filmer.

Hellsis
2004-08-13, 10:18
Visst skulle det vara bra om man kunde teckna sig för kanaler styckevis?

Pasi68
2004-08-13, 18:31
Allt styrs av att få reklamintäkter. Kanal5 & TV4 har "snott" marknad från TV3. Tv3 är intresserad om att stora delar av befolkningen har tillgång till kanalen! Hur ska man annars kunna sälja ut reklamtiden?

ZoN
2004-08-20, 22:40
TV3 kommer säkerligen att ligga kvar i det marksända nätet, dock kommer kanalen med största sannolikhet att blir krypterad så at man måste ha ett programkort för att kunna se den. Förmodligen kommer då alla Canal Digitals, (som förövrigt kör en stor reklamkampanj på deras combobox), kunder som nu tecknar ett abonnemang med comboboxen att bli riktigt förbannade...den har ingen kortläsare.