handdator

Visa fullständig version : Virus! XP



gollum
2004-08-09, 21:08
Har XP Pro o virusprogget Avast som varnar för följande virus men den kan ej plocka bort det pga att den ej hittar filen....är det någon som kan ge mej ett tips på vad man hittar den eller hur man gör?
Vill helst inte byta virusprogg.

Win32:Trojano-169 [Trj]

T-bird
2004-08-09, 21:48
Det är en keylogger

prova att tabort den med ad-adware och spybot

Storsnusaren
2004-08-10, 22:43
ibland kan systemåterställnings krafset skydda filer så de ej går att ta bort... har för mig det var så med blaster iaf

gollum
2004-08-11, 21:32
Hmm Har Ad-adware med senaste uppdat. och spy sweeper o givetvis virusprogg men det vill sej inte kommer upp att virus hittas av virusprogramet men hittar ej något konstigt i adware eller spysweeper förutom en massa backwebs men de vågar jag ej pilla med....gjorde det en gång o datorn blev helskum efter det..

T-bird
2004-08-11, 23:21
Använd Google för att hitta info om det.

Det går även under namnet Briss
Du kan behöva stänga av systemåtersällningen för att kunna ta bort det


VARIANT: TrojanSpy.Win32.Briss.H

The main Briss's file is an installer that drops 3 files into Windows System folder without any notice to a user. These files are:

a.exe
jao.dll
bridge.dll

Then the startup key for the bridge.dll file is added to the following key:

[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run ]

This allows the dll to be loaded in memory during every Windows session. The dll file works from under Explorer.exe (main Windows component). The spyware connects to the www2.flingstone.com site and reports certain data. It can also download and install upgrades for itself.

gollum
2004-08-15, 20:24
Ok... jag tackar för infon skall kolla upp detta o se om jag blir av med skräpet...

gollum
2004-08-17, 21:59
Jaha då får man lägga Avast virusprogg till handlingarna o säga att det inte funkar något bra.
Har nu Lagt in Panda o den har hittat de virus o tagit bort dom o det verkar som det funkar.. äntligen höll på o bli tokig på detta.