handdator

Visa fullständig version : Destilleringsutrustning



cichlidae
2004-08-12, 20:05
Hur är det nuförtiden med innehav av destilleringsutrustning (hembrännare)? Förut fick man ju inneha men inte använda. Men ändrades inte lagen eller hur var det?

Jag är lite sugen på att skaffa mig en. Skulle göra sig fint som prydnad i bar-rummet jag håller på och skissar lite på. :-) Dessutom vore det nice med gratis brännvin, men säg det inte till nån. :-)

wowiwowi
2004-08-13, 09:06
:D :D Nä nä vi ska inte säga det till någon
det är bara 53 som vet om det än så länge :shock: :shock:

Jojje_115
2004-08-13, 15:17
Du har helt rätt nu är det aven förbjudet och ha en destilator.
Ett utmärkt forum för egintillverkning av diverse drycker är http://www.bryggforum.com/

cichlidae
2004-08-13, 15:27
Äh, så surt.. Jag skulle ju vilja göra min egen absinthe.

Jäkla korkad lag det där. :-) Tack för sidtipset. :)

Jojje_115
2004-08-13, 15:56
Håller med dig helt det borde ju vara varje mans rätt att få bränna sit egit bränvin.

El Lokko
2004-08-13, 18:58
Vad är det som hindrar er??

Till husbehov tycker jag det helt OK!! :wink:

cichlidae
2004-08-13, 19:23
Tja... Jag vet inte. Vill jag ha hembränd sprit behöver jag i princip bara knäppa med fingrarna så kommer det från alla möjliga håll. Jag har iaf minst fyra kompisar med egen apparat....

Men jag är inte sån... Man kan ju faktiskt åka dit och det har jag ingen lust med. Och att låna någon kompis apparat är inte så intressant... jag vill ju experimentera själv. :-)

Jojje_115
2004-08-13, 20:05
Vad är det som hindrar er??

Till husbehov tycker jag det helt OK!! :wink:

Har inte sagt att det finns något som hindrar mej. Men jag menar att baraför att man brygger en en liten sats till hegen så ska inte polisen ha rätt att ta appparaten ifrån dig och ge dej i värsta fall fängelse. Sen är det ju en annan sak om man säljer till massa småungar.