handdator

Visa fullständig version : Humax 5350 ingen signal



adam
2004-08-14, 23:52
Jag har kopplat bort min humax box och kopplat in på nytt och sen dess har jag ingen signal als hur än jag vrider och vänder på parabolen .
Kan det vara så att jag har orsakat elektriska stöttar som har skadat mottagaren eller lnb
Vad ska jag göra byta ställa in i första hand ? Boxen startar men det finns ingen signal trots de rätta antenninställningarna.
Någon som vet vad det kan vara för fel ..mycket tacksam för alla svar..

pena
2004-08-15, 00:04
Hur koplat bort?

adam
2004-08-15, 00:16
Jag har bytt bänken där alla mina grejor ligger och blev tvungen att koppla bort alla kablar från mottagaren och i viken följ och hur jag gjorde det vet jag inte exakt men när jag kopplade in de på nytt så fick jag ingen signal ..boxen startar och kommer fram till olika menyer men det är allt...

pena
2004-08-15, 00:28
Varför hardu vridit barabålen?
At du möblerar åm har ingrt med barabålen at göra.
Har du monterat antenkabel till den översta platsen.

adam
2004-08-15, 10:13
Grejen är att det inte finns någon signal alls vilket gjorde tidigare oavsett parabolens läge.......Det finns helt enkelt ingen signal så darför jag tror att det är någon skada som har uppkommit med borkopplande av kablar....jag drog inte ur sladen innan jag lösade anntenkabel läste i bruskanvisningen att det kan skada mottagaren eller lnb kan det stämma? Hur kan mottaggaren fungera överhuvudtaget då?...

toxie
2004-08-15, 12:23
jag tror att nätdelen har gått,den styr samtliga funktioner i mottagaren,har sett flera sådana fel.

pena
2004-08-15, 12:45
Jah har gjort många gånger likadant ock det har intte hänt någåntig med motagare, säkraste är å ta bårt strömen. Kålla ändan på antenkabel är riktit taggen i mitten är raak att den är i rätt ställe LNB in, Sart kabel skal vara på den översta platsen. Åm det intte fonkar Kåpla bårt svitzen från talricken sät den kabel såm kåmmer från mutagaren direkt till LNB Tilexempel till Thor ock sätt någån Thor kanal på (Kiosk 1 )

Thor, Sirius, HortBirt ock Astra denna årnig är LNB från höger till vänsrer parabolen frammifrån set.

adam
2004-08-16, 18:17
nej det finns fortfarande ingen signal ...lustigt har kollat anntennkabel på båda änderna och kontakten finns vet inte om det spelar nån roll om kabeln är klämd med dörr ..jag har ingen svitch utan två ihopsatta lnb med en gemensam kontakt...
tack pena som försöker hjälpa mig.....