handdator

Visa fullständig version : Strong 8700 fjärrkontroll



ElFeo
2004-08-19, 11:34
Hej,

Har en Strong 8700 och fjärren till den är så satans seg. Eller är det så att själva burken är seg vilket gör att man uppfattar fjärren som seg? Har iofs testat att nyttja fjärren till TV:n också och då är den också ganska seg känns det som...

Hur som helst, min fråga är om en universalfjärr som är bra skull kunna göra susen? Ingen 159:- variant utan en som är riktigt bra. Ka n någon rekomendera någon?

/ElFeo

wiggen-cx
2004-08-19, 11:48
fjärren till 8700 är en universal m.v.h...wiggen

Storsnusaren
2004-08-19, 13:38
Jo det vet han nog eftersom han använde den till tvn..

tror han menar en annan fjärr... vänta så ska jag gå o prova med min rotel

edit: Jo fjärren är nog lite seg, kändes bättre med roteln! har inte orkat programera den innan.. Men jag använder nog den istället!

edit2: denna fjärr är det http://www.remotecentral.com/ureview/17.htm köpte den begagnad för flera år sedan, men är fortfarande jätte nöjd me den.. (gillar macro programeringarna.. kolla på film t.ex.. 1 knapptryckning. så sätter man på tv, förstärkare, dvd, eq, med rättkanaler o.s.v hur man behagar programera)

askretti
2004-08-19, 13:51
Tror remoten er ok, det er selve boxen som er treg. Min remote funker raskt og greit mot TV'en

ElFeo
2004-08-20, 14:21
Man tackar för svaren.

Visst är boxen lite seg, men remoten gör att man inte riktigt vet om man tryckt eller inte, vilket medför att man sitter och råtrycker en stund för att vara på den säkra sidan. Riktar man fjärren lite bredvid själva boxen så händer nada.

Ska nog satsa på en universalfjärr någon gång. Bra sida det där Strorsnusaren, fast man skulle vilja ha en topplista!

/ElFeo