handdator

Visa fullständig version : DVD-decrypter DVD-shrink...sedan???



fagerhultarn
2004-08-19, 23:52
1.Jag börjar med att använda DVD-decrypter
2.Sedan DVD-shrink
Då får jag filer som heter VOB,BUP, IFO...dessa går ju ej att bränna!?
Måste omvandla dem till MPEG...men hur? klockan är mycket 00:51..är så less nu..fattar inte hur jag skall göra....

någon??

hebbe10
2004-08-20, 00:44
Använd dvd-shrink och kopiera detta och kör ner det till hårdisk därefter kör du nero och bränner till en brännbar dvd-skiva

FlowDown
2004-08-20, 07:34
Kom ihåg att filerna ska ligga under VIDEO_TS mappen på DVD:n.

spockrulez
2004-08-20, 10:43
men ,varför krångla .. dvdshrik kan ju fixa en färdig image direk så det är ju bara o bränna filmen sen med dvd decrypter .. =)

fagerhultarn
2004-08-20, 11:37
men ,varför krångla .. dvdshrik kan ju fixa en färdig image direk så det är ju bara o bränna filmen sen med dvd decrypter .. =)

Gör jag i rätt ordning?
1.decrypt
2.shrink

jag får TS filer av detta..men det blir ingenting när jag försöker att bränna dessa...
någon som kan "krafsa" ner en enkel "steg för steg"?

spockrulez
2004-08-20, 11:52
1 dvd decrypt så du får en .iso fil av filmen ..
2 dvd shrink så den räknar om och du kan tex ta bort massa skit från filmen
3 bränn fillmen med dvd decrypter ..(isofilen ,ingen ts tjafs) =D

ställ in så dvdshrink gör en image direkt!!! ,altså har inte kört senaste versionen ,men rätt så 100 att det funkar än ..

/spock

fagerhultarn
2004-08-20, 12:02
1 dvd decrypt så du får en .iso fil av filmen ..
2 dvd shrink så den räknar om och du kan tex ta bort massa skit från filmen
3 bränn fillmen med dvd decrypter ..(isofilen ,ingen ts tjafs) =D

ställ in så dvdshrink gör en image direkt!!! ,altså har inte kört senaste versionen ,men rätt så 100 att det funkar än ..

/spock

ISO fil!? får bara ts-audio(tom) och ts-video

braindead
2004-08-20, 12:42
Men lättas är ju om du bara kör dvd shrink. Sedan har du fått din vob-filer kassta in dem i mappen Video_ts (nero). Sedan bränna varför hålla på med iso filerna?

fagerhultarn
2004-08-20, 13:17
1 dvd decrypt så du får en .iso fil av filmen ..
2 dvd shrink så den räknar om och du kan tex ta bort massa skit från filmen
3 bränn fillmen med dvd decrypter ..(isofilen ,ingen ts tjafs) =D

ställ in så dvdshrink gör en image direkt!!! ,altså har inte kört senaste versionen ,men rätt så 100 att det funkar än ..

/spock

Har gjort exakt som du beskrivit..det verkade att fungera..tog 30 min att bränna...men skivan är fortfarande tom!!!Obs! inget fel på brännaren...får snart ett bryt!!!

spockrulez
2004-08-20, 13:46
laddade precis ner dvd shrink o provade .. altså dvddecrypter att läsa av dvdskivan (behövs ifs inte då dvdshrink klarar det) ,så jag hade en image av filmen .. startade dvd shrink .. öppnade imagefilen .. dvd shrink kollade snabbt igenom filen ,tog 3minuter .. sen bara klicka backup! så räknade daton i 20minuter så fick jag en ny imagefil klar att bränna med dvd decrypter .. funkar strålande ..

nojman
2004-08-20, 14:17
Prova CloneDVD2 superenkelt prog,där kan man välja vad man vill ha med tex vilket ljud, bara svensk text osv.
Sen finns det ett prog. som heter AnyDVD som ligger i bakgrunden och tar bort evn. "kopieringproblem"

nojman

jamhan053
2004-08-20, 22:05
Kolla på www.doom9.org Där finns alla guider du kan tänkas behöva.

fagerhultarn
2004-08-21, 07:41
laddade precis ner dvd shrink o provade .. altså dvddecrypter att läsa av dvdskivan (behövs ifs inte då dvdshrink klarar det) ,så jag hade en image av filmen .. startade dvd shrink .. öppnade imagefilen .. dvd shrink kollade snabbt igenom filen ,tog 3minuter .. sen bara klicka backup! så räknade daton i 20minuter så fick jag en ny imagefil klar att bränna med dvd decrypter .. funkar strålande ..

Jag provade att bränna ISO filen med det program som medföljde min brännare (LG) ...då fungerade det...och det blev nästan onödigt bra..nu har jag köpt min sista DVD-film...Tack för hjälpen!

qrippe
2004-08-22, 21:00
Det går att bränna direkt i shrinken men du måste ha nero installerat för att det ska funka, alltså om du ska kopiera en dvd så starta shrink och klicka på det du vill ha kvar och välj sedan target (din dvdbrännare) och kör! Du får fixa en tempfil till den oxå innan du bränner filmen. Lätt som en plätt!!