handdator

Visa fullständig version : XBox-spel



cichlidae
2004-08-22, 11:50
Var ska man helst leta för att hitta oförskämt mycket XBoxspel för nedladdning? Det bästa vore ju en eller ett par sköna ftp:er men någon fin dc-hubb vore inte fy skam det heller.. Gillar dock inte dc nåt vidare. :-/

Johan
2004-08-22, 12:17
Finns en del på The Pirate Bay (http://trackerwww.prq.to) och på Suprnova (http://www.suprnova.org).

cichlidae
2004-08-22, 13:05
Men bittorrent går så sakta tycker jag... Det är därifrån jag laddar det mesta nu. Sällan man kommer över 40k på en download.

spockrulez
2004-08-23, 00:10
det du ska göra är att du ska skaffa typ 40 gig musik ,filmer ..xboxspel att dela ut och köra dc++ .. sen går du in på hubbar med minst 800 personer så ska du se att det inte är nå problem att tanka hem spel ..
så ancient eller nåt med 10mbit krav gör biffen lättare .. ,eller jag mena att downloadhastigheter på 1meg/sek är inga problem ..
spock .. =D

spockrulez
2004-08-23, 00:14
andra alternativet är ju att låna spel av kompisar och dra ner på hårddisken .. så känner du 5 personer som har spel så får man lätt fram nya spel genom att samsas "dela på inköpen ,typ alla köper ett spel och alla får ju ett nytt (flera nya) spel i boxen" .. förutsääter att man har chippat krysslådan .. fast det antar jag iom att du skriver om att ladda ner spel .. lycka till .. fast tanka ner 50gig/dag i spel är inga problem om du har 10mbit och 60gig att dela ut i dc++

cichlidae
2004-08-23, 17:34
Jag har strax över 200 gig utdelat dom få gånger jag kör DC. Jag brukar köra NMDC efterssom jag inte gillar DC++. Det som är svårt är ju att hitta bra hubbar. Samt att så fort man hittar någon som har något man vill ha så har den personen aldrig någon slot ledig och lyckas man väl få en slott så loggar han eller hon ut innan man hunnit ladda klart.

spockrulez
2004-08-23, 18:50
kör dc++ och gå in i ancient.myftp.org ..känner inte till nmdc ,vet bara att vissa dc klienter inte funkar på ancinet .. sen finns ju funktionen search alternative location ..spelar ju inge roll ifall snubben inte har ledig slot ,dc++ letar ju fram en annan som har filen ..

NicZon
2004-08-23, 19:33
jag är OP på DREAMLAND!..där kommer det "Ruskigt" mycket X-BoX spel!.själv har jag xbox så jag sitter i Privata hubbar där dom släpper spel...så jag tankar dom om delar dom i Dreamland..
jag heter [Operator]NicZon i dreamland 1 det finns 3st hubbar!
Adress: dreamland.gotdns.org
dreamland2.gotdns.org
dreamland3.gotdns.org

Kom in och skicka ett Pm!..jag delar ca 200gb,,

cichlidae
2004-08-24, 04:15
Mkay... Jag laddade ner dc++ igår så jag ska väl hälsa på i era hubbar någon gång. Men nu har jag redan fem spel på ingång via bittorrent. Det går seeeeeegt. Mellan 5-20k/sek. :-/ Vete fan vad det är för fel egentligen, men det tycks ta upp all min bandbredd ändå, trots att jag har 8mbit nedströms. Wierd.

b_obba
2004-08-27, 09:04
Jag kör Azureus och det brukar snurra på bra. Ev. kan du behöva mappa portar (6881-6899) i din router om du har en sån...Det brukar göra hyfsad skillnad o få upp speeden.

ElFeo
2004-08-27, 09:45
Problemet med BitTorrent är om man inte laddar ner en fil när den är hyfsat ny (läs: populär) för då går det satan segt...

På DC har man då lit ebättre kontroll, om man t.ex. är inne i en hub enbart för svenskar så är det sällan man får riktigt dålig fart (eller helst en för bara 10Mb/s)

Johan
2004-08-27, 09:52
Det säger sig självt att när det finns 1 seeders och 575 leechers på en torrent så kommer det inte gå undan. :D

cichlidae
2004-08-29, 16:16
Hmmm, på dreamland kom jag inte in iaf... Men DC++ verkar i alla fall funka bra. Men fortfarande lider man ju av att folk man laddar från avbryter nedladdningarna och loggar ut.