handdator

Visa fullständig version : virus progam!!!!



Megaman
2004-08-23, 17:20
idag installerade jag f-secure men när jag hade startat om datorn fungerade inte windows....när jag kom in till skrivbordet låste hela skiten sig...så jag fick flytta hårddsiken till en annan dator och radera det där...vet inte varför detta hände
är det någon som kan rekommendera ett bra virus program nu har jag norton men det krånglar mycket

stefu
2004-08-23, 17:59
Testa NOD 32 funkar fint www.nod32.com eller leta på dc++ så får du en full version

toxie
2004-08-23, 18:23
tackar,en bra och användbar sida.

NicZon
2004-08-23, 19:36
man kan testa Norton antivirus 2003/2004
och för intenet Norton Internet Security 2003/2004

bajen
2004-08-23, 20:18
PANDA INTERNET GRYMAST HAR ALLT :lol:

TouchMan65
2004-08-24, 12:35
Bajen : Har du testat alla eller du har bara hum om Panda?

Finns så många olika antiviruspgm. "Smaken är som baken - delad" när det gäller vilken man själv gillar. Prova dig fram....ok utom f-secure då, Megaman. Finns även ett so heter Kasparsky eller liknande som oxo ska vara bra, meeeen....

neno83
2004-08-24, 14:47
kör med avg antivirus, funkar bra för mig och är gratis, uppdaterar ofta osv. http://www.grisoft.com

mami
2004-08-26, 17:18
själv använder jag bara Trendmicros Internet Security 2004 (PC-Cillin 2004)
tycker att det är det bästa... men som vissa sa, smaken är som backen.

(ladda ned trail version + skaffa serial + en crackad pcclient.exe. Vid program uppdatring (ej virus uppdatering) byt ut pcclient.exe mot den samma om det klagar på fel serial)

/mattias

Megaman
2004-08-26, 18:58
jag kör med nod32 nu och det verkar funka utmärkt än så länge...tack för alla svar

mami
2004-08-27, 08:39
frågan är om man vet att det funkar!!!
klart man kan ha ett virus program men inte vet man om det funkar bra!!!

Skall ge PC-Cillin 2004 några + till :wink:
- Den skall hålla spybots borta om det aktiverat!
- Tar bort virus som kan komma via surfning + säger till användaren.
- Visar när det kommer farliga virus som man bör vara uppdaterad mot.
- Brandvägg (funkar rätt bra)
- Mail scanning (även vid web mailar/imap)
- Håller network virus borta automatiskt + säger till användaren.

På arbetet har vi F-Secure men det hittar inget virus före du "pekar" på ett.
Scannade en dator via housecall.antivirus.com å när den började hitta virus så ville F-Secure också vara med å ta bort dem, men det hadde inte varnat om nåt virus före!

/mattias

ElFeo
2004-08-27, 09:42
mami: Kör ni scanning av datorerna på jobbet med jämna mellanrum? De flesta antivirusprogram (alla?) hittar inte ett virus om man inte försöker komma åt filen, eller om man scannar datorn. T.ex. så scannar de flesta antivirusprogram alla inkommande mail och varnar om det är bifogade virus - däremot om man inte hade scannat så hade programmet inte hittat viruset förrens man aktiverat det (alltså dubbelklickat på skitfilen som var bifogad)

Tror personligen att de flesta kända antivirusprogram är ungefär lika bra på att hitta/ta bort virus, det är mest det som finns runt omkring som skiljer. T.ex så har jag fått problem med Norton ett antal gånger, men det är inte för att det inte hittar virus utan för att det tar så mycket kräm från datorn.

nod32 är det jag trivs bäst med efter att ha testat:
Norton (olika versioner)
Panda
F-Secure

Få nog ta och testa PC-Cillin också :)

/ElFeo

bajen
2004-08-27, 13:12
Bajen : Har du testat alla eller du har bara hum om Panda?

Finns så många olika antiviruspgm. "Smaken är som baken - delad" när det gäller vilken man själv gillar. Prova dig fram....ok utom f-secure då, Megaman. Finns även ett so heter Kasparsky eller liknande som oxo ska vara bra, meeeen....

jag har provat nästan allt och det finns många bra pogram ,men panda är den som jag fastna för funkar klock rent http://www.pandasoftware.com/products/platinum_is/

du har allt i den antivirus , firewall ,antispam,pop upp stopper m.m.

mami
2004-08-28, 07:48
vi kör inte genom alla datorer utan bara om det finns mistanke om virus i dem.

PC-Cillin tycker jag e bra också för att det tar lite datorkraft.

Visst har alla sina olika för & nakdelar så det är nog bara att testa ut ett som man tycker passar sig!

men ingan skall välja McAfee iaf den suger ju sönder hela datorn!!!
vet iofs inte i dags lägen men förr iaf.

/mami

Stiffe
2004-08-28, 19:23
Har utvärderat ett antal virusprog och brandväggar....gjort olika tester osv...det som funkar bäst är:
Windows egna brandvägg
med Norton Antivirus 2004

TouchMan65
2004-08-28, 20:36
En del alternativ till antivirus pgm....kuligt. :)
Funderar på att avinstallera Norton AV då den verkar sluta funka. Scannar o sedan plötsligt stannar den.....skumt! Ändå har jag de senaste uppdateringarna...

Storsnusaren
2004-08-29, 05:47
Har utvärderat ett antal virusprog och brandväggar....gjort olika tester osv...det som funkar bäst är:
Windows egna brandvägg


??? tycker den stänger det du vill ha o släpper igenom det du inte vill ha..

Nöjd med norton internet security 2004 pro

Stiffe
2004-08-29, 10:16
beror på hur man konfigurerar...Nis läcker som ett soll

TouchMan65
2004-08-29, 11:16
Stiffe : På vilket sätt läcker det? Kul att höra mer om NIS:s för- resp nackdelar då jag själv har den samt NAV2004.