handdator

Visa fullständig version : Divx-iso



fagerhultarn
2004-08-27, 09:56
Kan man omvandla en DIV-X fil till en ISO-fil ?
Min spelare klarar inte DIV-X

Johan
2004-08-27, 10:03
Vad skulle det hjälpa att göra en ISO image först? Eller du menar göra om till en DVDr image kanske?

Om inte din spelare klarar DivX kan jag rekomendera en Centrum Gemini 340 för 799:- på www.netonnet.se

fagerhultarn
2004-08-27, 10:11
Vad skulle det hjälpa att göra en ISO image först? Eller du menar göra om till en DVDr image kanske?

Om inte din spelare klarar DivX kan jag rekomendera en Centrum Gemini 340 för 799:- på www.netonnet.se

Om jag laddar ner en DIV-X fil, och min DVD spelare inte klarar detta format..kan man då omvandla till ett annat format innnan jag bränner?

Vidare..jag har precis köpt en spelare från NetOnNet..tyvärr blev det lite tokigt..

Megaman
2004-08-27, 10:32
ja du kan omvandla den till mpeg så ska det funka i de flesta dvd spelare

admin
2004-08-27, 10:37
ja du kan omvandla den till mpeg så ska det funka i de flesta dvd spelare

men då blir filen bra mycket större. Frågan är om den får plats på en dvd-r skiva.

ElFeo
2004-08-27, 11:30
Det beror ju på vilken kvalitet man vill ha. Klart man kan göra om den till en mpg så att den tom får plats på en CD-r, har man då en DVD-r till hands så borde det vara föga problem väl?

Flera brännarprogram kan göra detta åt dig, t.ex. Nero. Tycker dock att kvaliten blir förkastlig när jag har gjort det, kanske gjorde jag något fel?

/ElFeo

admin
2004-08-27, 12:28
Det beror ju på vilken kvalitet man vill ha. Klart man kan göra om den till en mpg så att den tom får plats på en CD-r, har man då en DVD-r till hands så borde det vara föga problem väl?

Flera brännarprogram kan göra detta åt dig, t.ex. Nero. Tycker dock att kvaliten blir förkastlig när jag har gjort det, kanske gjorde jag något fel?

/ElFeo

Vill man ha bra kvalitet på en mpg-fil, alltså xvid kvalitet, dvd-kvalitet, så blir den filen stor. Riktigt stor. Jag vet inte direkt hur stor, men mycket större än .avi .

ElFeo
2004-08-27, 13:53
Vill man ha bra kvalitet på en mpg-fil, alltså xvid kvalitet, dvd-kvalitet, så blir den filen stor. Riktigt stor. Jag vet inte direkt hur stor, men mycket större än .avi .

Precis vad jag tänkte...vcd är förkastligt :)

Inköpte nyss en DVD-brännare så nu är det bara DVD-image som gäller att tanka i fortsättningen...

admin
2004-08-27, 14:16
Vill man ha bra kvalitet på en mpg-fil, alltså xvid kvalitet, dvd-kvalitet, så blir den filen stor. Riktigt stor. Jag vet inte direkt hur stor, men mycket större än .avi .

Precis vad jag tänkte...vcd är förkastligt :)

Inköpte nyss en DVD-brännare så nu är det bara DVD-image som gäller att tanka i fortsättningen...

jo gäller att ha bra uppkoppling då bara ;)

Megaman
2004-08-27, 14:17
vill du ha bra kvalitet så får väl räkna med 1gb och uppåt...men du kan ju dela filen 2 delar.....på en dvd skiva får jag in två stycken filmer i mpeg format med bra kvalitet

Stiffe
2004-08-27, 14:36
www.dvdrhelp.com
där finns guider för Divx till DVDr eller Divx till SVCD eller vad man kan tänka sig!

EDIT: Där finns program också ;-)

TouchMan65
2004-08-28, 12:15
Köpte oxo en DVD-brännare i veckan....hann med 1 DVD-skiva, men av någon anledning blev det osynkat ljud....får väl kolla sidan om jag kan hitta något om detta..

ElFeo
2004-08-28, 13:28
Köpte oxo en DVD-brännare i veckan....hann med 1 DVD-skiva, men av någon anledning blev det osynkat ljud....får väl kolla sidan om jag kan hitta något om detta..

Hmm skumt. Själv glömde jag att köpa skivor, så jag har inte hunnit testa...bra tankspridd ibland!

TouchMan65
2004-08-28, 20:47
Verkligen....fick iofs göra om filerna till *.vob, KAN ju vara därför...tro de var avi eller just MPEG innan....

spockrulez
2004-08-29, 08:37
kan bara säga så här .. konvertera en divxfilm till mpeg blir sällan bra ,ljudet synkar alltid fel eller så blir ljudet "burkigt" ..
bättre i så fall att hämta hem filen(filmen) i rätt format på en gång..
altså en divx är ju redan konverterad från en dvd och tappat massa information och förlorar massor av mer info. när man konverterar tillbaks till mpeg .. skaffa hellre en dvdspelare som tar divx ,än att hålla på att dribbla med konverteringar .. (som tar tid)..