handdator

Visa fullständig version : Lista over alla FTA kanaler? (och knackta system)



thunder
2004-09-02, 15:59
Provade soka men hittade inget bra svar.

1.Sa fragan ar som rubriken, vart kan jag hitta nan lista over alla kanaler som man far in FTA via Thor, Sirius, Hotbird och Astra tex?

Och kan nan snall person saga om det finns nagra sevarda kanaler, for TV Groznjy osv klarar jag mig utan.

2.Sen sa ar val en del system knackta och kan emuleras, sa det ar min andra fraga, vilka system ar knacka och koderna ligger ute? Ar inte intresserad av system dar man maste branna en krypterad fil pa ett kort(CD tex) utan bara sant dar man kan kora emulerat. Hade tankt klara mig utan CI+CAM.

Tack for hjalpen :)

T-bird
2004-09-02, 16:06
:arrow: 1... www.lyngsat.com www.kingofsat.net

:arrow: 2... I princip allt utom irdeto2, allt som går att köra på kort går att emulera :P :P

trehorna
2004-09-02, 16:24
Finns det någon lista på vad man kan se med TMB 2.4 och conax cam??
På satelliterna -Thor -Int -sirius -hot -Astra exempelvis och var man hittar koder till allt. (ursäkta att jag är lat som inte söker)

thunder
2004-09-02, 16:54
Okej, tack for svaren, Men det ar en djungel av kanaler, operatorer och satelliter dar ute.

Om jag staller fragan sa har, ni som har parabol vilka kanaler ser ni pa och vilka providers? Gar tex sky italia fortfarande att se? polsat? ar det nat att ha?

Vart hittar man koderna, jag ar inte intresserad av filer eftersom jag inte hade tankt att skaffa CI/CAM utan bara emulera. Sa det ar softcam.key som koderna ska passa in i.

Jag ar ocksa lat och har sokt men inte hittat nat av varde.

mami
2004-09-02, 17:03
varför inte bara kolla själv?

du har parabol va?
skaffa en diseqc motor till parabolen å så bara svänger du den mellan alla sateliter å kollar vad de har för kanaler.
då ser du ju vilka du kan kolla på gratis eller ej.
sen om du skall använda softcam.key filen så bara ladda ned den från nått upload ställe.

jag har ju så jag kan vrida min parabol.
har in 4 sateliter (sirus/astra, hotbird, astra och thor).
då har jag typ 800 gratis kanaler å 1500 pay varav jag kan kolla minst 50%!!! + alla radio kanaler. :D

/mami