handdator

Visa fullständig version : Videoguard-CAM



mami
2004-09-02, 17:48
Satt å letade lite på nätet om videoguard å om det står nån info om det finns hopp om att det skall knäckas å så hamnade jag på denna sidan:

http://www.macab.com/macab/se/om_macab/pressreleaser/031027_pressrelease_nya_dt_serien.htm ( uppdaterad: 2004-05-27 )

Alla SMATV-mottagare måste bytas/kompletteras
De SMATV-mottagare som finns installerade idag, kommer inte att kunna uppgraderas med embedded VideoGuard. Istället måste de bytas ut eller där så är möjligt, kompletteras med CA-modul. Att lägga in VideoGuard som embedded CA, i en mottagare, är en omfattande process och kommer att ta tid. Därför kommer vi under en övergångsperiod att vara hänvisade till att använda CA-moduler. Dessa kommer att säljas av Macab och ett fåtal andra Viasat/NDS godkända leverantörer. Utleverans av mottagare med NDS-CAM startar i november.

så det finns ju hopp om alla boxar som inte kan upgraderas till NDS nu och DVB-S kort... :D
visst är sidan lite gammal men man får ju hoppas....

/mami

toxie
2004-09-02, 19:00
dom säljes tyvärr inte till privat personer,men man vet jå aldrig.

tony_soprano
2004-09-03, 07:49
Jag har själv med egna ögon sett NDS CAM. Det på en byggarbetsplats i ett fikarum där man hade två force mottagare. En conax mottagare med ett CD kort o en Viacess mottagare med en NDS CAM o ett viasat kort i den.

Så CAM finns. Det hade varit kul om jag ahde en kamer o hade kunnat fota den.

Men jag tror inte att dom kan köpas av vem som helst, just denna byggarbetsplats var skanska så det var nog dom som hade fixat den.

/SOPRANO