handdator

Visa fullständig version : Ny dator



Jojje_115
2004-09-14, 17:03
Jag hadde tänkt köpa en ny dator. Så nu undrar jag om någon kan tipsa mej om en bra nätbutik. Vill helst välja komponenterna själv.

MVH:jojje

ElFeo
2004-09-14, 17:08
www.mycom.se brukar vara billiga när jag kollar. Bo du i Sthlm så kan du ju hämta själv också. Observera att deras utbud kanske inte alltid är det bästa, samt att det är LÅÅÅÅNGA köer (även i telefon har jag märkt).

annars populära som många brukar länka till:
www.webbhallen.com
www.komplett.se

Jojje_115
2004-09-14, 17:19
Tack för ett snabt svar. En till fråga AMD eller Intel är det någon störe skilnad på dessa och i så fall vilken är bäst.

admin
2004-09-14, 17:20
www.datorbutiken.com - den rekommenderar jag. Mycket bra. Skapligt billigt oxå.

admin
2004-09-14, 18:01
Tack för ett snabt svar. En till fråga AMD eller Intel är det någon störe skilnad på dessa och i så fall vilken är bäst.

Det beror lite på vad du ska ha den till.
Generellt så brukar man säga att AMD är bättre för spel och Intel är bättre för arbeten, men jag tycker egentligen inte att det spelar så stor roll.

AMD brukar få bäst på speltester, men min Pentium4 3,2 GHz är inte dålig till spel heller.
Mest en smaksak. ;)

TouchMan65
2004-09-14, 20:29
Sedan SKA ju Intel vara tåligare oxo. Vet dock inte om detta gäller de nyaste processorerna. Stabilare är Intel iaf än AMD....men priset är ju definitivt till AMD:s fördel..

Storsnusaren
2004-09-15, 04:51
Sedan SKA ju Intel vara tåligare oxo. Vet dock inte om detta gäller de nyaste processorerna. Stabilare är Intel iaf än AMD....men priset är ju definitivt till AMD:s fördel..

Det ett tag sedan..
Intel har fått återkallat processorer 2 gånger, amd har aldrig behövt göra det.

För sas det att amd hade värmeproblem o kunde brinna upp..
Nu är det p4an som har värmeproblem.... Men va fan gör det när det finns riktiga kylflänsar o fläcktar?

Amd 64an är överlägset bäst till spel o bäst i vissa program tester oxå..
Kan tänka mig att om man håller på mycket med cad o sådant så är nog en p4a bättre?

Amd är billigare också så för mig är det ett självklart val, men om man brinner för intel så är det absolut inget dåligt köp ( tvivlar på att vanliga dator användare som inte jagar resultat i 3dmark märker någon skillnad mellan fabrikaten )

www.datorbutiken.com tycker iaf jag är väldigt bra att ha o göra med

Här finner du svar på alla dina datorfrågor om du söker lite http://forum.sweclockers.com/forumdisplay.php?s=&forumid=3

Johan
2004-09-15, 05:42
www.datorbutiken.com är bra när man ska handla men deras rma hantering är mindre bra.

ElFeo
2004-09-15, 10:12
...och för allt i världen. Satsa på en TYST fläkt (som givetvis skjutsar en hel del vind ändå)...

När man köper färdiga paket, så får man alltid byta dessa skränande fläktar.

/ElFeo

TouchMan65
2004-09-15, 11:33
Akta bara för dammet, kan ställa till med problem. .
Går väl bra att sätta ett filter vid inblåset utan att de stör?

lejonet65
2004-09-15, 14:05
www.comstrada.com är bla en av sveriges biligaste på spel och minnen har även bra priser på kpl datorer.