handdator

Visa fullständig version : Ang.tvillingabb



P-son
2004-09-16, 09:55
Pratade med kundtjänst på viasat precis, jag tänkte jag skulle beställa ett tvillingabbonemang som jag sedan kunde ge till min mor o far....men det gick ej....boxen måste vara under samma tak, men uppringt tel.nr (samma nr) ......
ska man verkligen inte kunna kringå gå det...? nån som testat ?

ElFeo
2004-09-16, 10:04
Som pratades om tidigare så verkar det som att telefonen spelar en viss roll här. Kan du inte fråga vad som händer om du har hemligt telefonnummer nästa gång du ringer? Tänkte om de kollar så det är samma telefonnummer, men det går ju inte om det är hemligt. Klart man kanske måste ange sitt telefonnummer till Viasat, så är det någon pryl som "ringer upp" dessa boxar för att kolla. I så fall kan de ju knappast göra det vid särskilt många tilfällen, vilket betyder att mor och far kanske får komma över med boxen ibland?

ElFeo
2004-09-16, 10:04
Frågade du om man kunde ha en hemma och en i sommarstugan?

P-son
2004-09-16, 10:07
hmm...där sa du nåt, ska kolla det, men funderade på en annan sak, min box som jag har idag, andväder jag ej telefonsladden till.....så om jag anger mor o fars tel.nr borde det inte fungera då.....lr

ElFeo
2004-09-16, 10:10
Jo, men det var en tråd om detta tidigare där någon sa att man var tvungen att ha båda boxarna inkopplade på telefonen...eller vänta nu, det kanske var Viasat förresten? Det ringer ju hursomhelst en varningssignal, om man MÅSTE ha den inkopplad på telefonen helt plötsligt (vilket jag gissar att man inte behöver med vanligt abb.)...

P-son
2004-09-16, 10:11
japp...och det gick ej.....jag sa att hur ska jag göra då...jag har ju en sommarstuga som jag har en parabol uppmonterad, kan jag inte se erat utbud då ? , fick till svar : jag beklagar att vi i "dagsläget" inte kan leverera denna tjänsten.........men jag hoppas vi kommer med en lösning inom kort....

ElFeo
2004-09-16, 10:12
Asså, är jag snurrig idag eller. Tänkte att vi var i Comhem-forumet...men det var ju i Viasat! .....comhem i sommarstugan...det vore något!

ElFeo
2004-09-16, 10:13
Man kan ju testa med: Måste jag alltså dra ner telefonkabel i källaren....det är ju JÄTTEbökigt...

wiggen-cx
2004-09-16, 10:15
när jag frågade så gick det att flytta det abb jag hade till en annan godkändbox bara man ringde upp via och uppgav boxens id-nr. och bestämde hur lång tid som du ville att ditt abb skulle gälla på den andra boxen så varför tvilling abb när du kan flytta ditt abb mellan 2boxar????.m.v.h.wiggen

ElFeo
2004-09-16, 10:17
så varför tvilling abb när du kan flytta ditt abb mellan 2boxar????.m.v.h.wiggen

Han ville ju ge ett kort till mor och far....lite jobbigt att ringa Viasat så fort den ena ska titta på TV :)

P-son
2004-09-16, 10:21
så varför tvilling abb när du kan flytta ditt abb mellan 2boxar????.m.v.h.wiggen

Han ville ju ge ett kort till mor och far....lite jobbigt att ringa Viasat så fort den ena ska titta på TV :)

japp...det e riktigt, tanken är ju att få via guld på 2 kort och till ett bätre pris....men men....får se om jag beställer ett, jag litar inte riktigt på kundtjänst, det var ju löpande månadsabonnemang så man kan ju säja upp det när man vill....

ElFeo
2004-09-16, 10:25
Vore kul att se om det fungerar. Återkom med status om du nu skaffar ett!

P-son
2004-09-16, 10:35
japp...det gör jag... :wink:

lacrits68
2004-09-16, 17:02
hur gör man om man inte ha telefon då? tex vi har bara 3st mobiler i familjen! Hittade inge tele-mellan-kabel till boxen!
=))

ibi
2004-09-19, 14:35
Telefonen behöver inte vara inkoplad i boxen för att tvilingab skal fungera. Du kan ringa som vanligt till viasat och aktivera kurtet genom i samma hus sen är det båra o lemna till den personen som vill titta på den. Ingen som kan kontrolera var boxen är för det är futfarande en vägs system.

P-son
2004-09-20, 07:30
Telefonen behöver inte vara inkoplad i boxen för att tvilingab skal fungera. Du kan ringa som vanligt till viasat och aktivera kurtet genom i samma hus sen är det båra o lemna till den personen som vill titta på den. Ingen som kan kontrolera var boxen är för det är futfarande en vägs system.


det är du säker på ?

ibi
2004-09-20, 09:29
Ja det är jag. För jag har en guld abonemang och en tvilling för jag har två mottagare en i kälaren och en i vardagsrum för barnens skul och min nu när elitserien drar ingong.Om du vill ha bode guld och tvillings ab så säger du ja du skal ha boda tvo samma adress.När du har aktiverat kurtet i boxen för att få snabare bildså kan du flytta boxen vart du vill.Såm sagt man bähöver inte kopla in modemet på tele linjen.

P-son
2004-09-21, 10:23
ok, jag testar, jag har iaf. beställt ett tvilling nu....5-10 arbetsdagar skulle det ta innan jag fick det...så jag återkommer med fakta..
:wink:

codehunter
2004-09-23, 22:17
Har kompisar som har hela guldpaketet med tvillingkort och dom delar på kostnaden...du kan teckna 2st tvilling abb på ett ordinarie abb, dvs 299:- +99:- +99:- = 497:-/3st = 165:-

Dom bor visserligen i samma lägenhetshus men det tror jag inte ska spela nån roll om du bor i Kiruna och andra polarn i Malmö.

Tack o adjö!