handdator

Visa fullständig version : Seriellporten på baksidan



nax
2004-09-18, 11:06
hej, har en Sagem itd4410 och ett gammalt originalkort.

undrar om man inte kan modda kortet själv genom att koppla datorn till seriellporten som finns på baksidan av mottagaren.

hur gör jag isf?

ja vet att boxer har bytt system så att det inte finns nått fungerande fusk idag för att få in alla kanaler, men det skadar ju inte att veta hur man gör i förväg.

tacksam för svar

nax
2004-09-18, 11:32
har läst runt på forumet å läste allt möjligt om programmet letitbe

funkar det fortfarande att modda kortet med det programmet ?

å var i he.... får man tag på programmet ?

alla skriver att det finns under Guider > filer

men ja hittar inte Guider

å programmet finns inte med under filer.

hjälp !

nax
2004-09-18, 11:38
å vad behöver man för att modda sitt kort med letitbe ?

räcker det med en seriellkabel som man kopplar till boxen ?

eller måste jag köpa en såndär MP 3.6 programmerare ?

T-bird
2004-09-18, 16:04
Tiden för Letitbe och annat är förbi.
Vill du se boxer så är det bara abb som gäller i dagsläget

nax
2004-09-21, 14:01
hej, har en Sagem itd4410 och undrar vad man har seriellporten på baksidan av boxen till.

har skrivit i forumet om samma sak, men fick inget svar.

kan man inte uppgradera programvaran i boxen via den å lägga in så den kodar av sändningarna utan nått programkort??? (eller kanske uppdatera kortet via läsaren i boxen)

thunder
2004-09-21, 15:53
skriv en vettig rubrik nasta gang. Ska skriva detta som svar varje gang jag gar in i en trad med kass rubrik som jag inte kan svara pa :)

T-bird
2004-09-21, 17:31
Genom att skriva en dålig rubrik så riskerar du andra medlemmars irritation och ev ett ingripande från en moderator.

Eftersom du redan gar en tråd i ämnet så SKALL man fortsätta i den och inte starta en ny, därför klistar jag ihop dom.

Ang serie porten så visst kan man lägga in ny programvara problemet är att det inte finns nått att lägga in. det är bara serviceverkstäderna som har tillgång till det

nax
2004-09-21, 22:50
tack för svaret !