handdator

Visa fullständig version : Vad behövs ???



gunner
2004-09-20, 19:11
Tjena,,,,
Börjar bli lite trött på att vänta på Com *** och tänkte nu i stället
ge mig in på Canal Digital.
Nu undrar jag vad som behövs för att få igång Canal Digital.
Pallar inte teckna deras dyra abonemang.
Kan nån hjälpa mig med vad som behövs och vilka summor vi pratar om.
E mest intresserad av att få igång Canal+ [Premier Leauge]
Tacksam för hjälp !!!!!!

// Gunner

reecord
2004-09-20, 19:17
köp ett m2 kort från tex keycard.dk och en infinity usb phoenix om du inte har en brännare tet kostar väll runt 1000kr om du har m2 så blir det typ 400

PiZZaMaN
2004-09-21, 02:41
varför just den brännaren och inte MP3.6? är väl samma pris typ och den verkar enkel och bra..eller? *förvirrad*

TouchMan65
2004-09-21, 05:26
Alltså: Det du behöver för endast CD är mottagare, parabol, mikrohuvud (LNB), Programmerare/Brännare samt ett kort. Sedan är du igång, efter att ha hämtat hem filen till DITT kort här på fillistan! :)

Ej tagit hänsyn till de olika märkena på mottagare, brännare samt kort. Men:

Mottagare: Samsung, Nokia, Humax, Dreambox
Parabol: Beroende på var du bor i Sverige. Ju längre norrut, desto större parabol.
Brännare: MP3.5 seriell, MP3.6USB, Infinity osv osv
Kort: M2, Titanium, Basiccard osv

Tänk på att höra med din fastighetsvärd om det är tillåtet att sätta upp parabol på balkongen, om du bor i lägenhet som jag.

gump
2004-09-21, 09:02
haha, fastighetsvärden ja... sitter 7 paraboler på väggen minst... tror inte en ända en av oss har frågat om lov. dessutom går en massa nätverkskablar mellan lägenheterna :D men dom får skylla sig själva för vi har kass svt 1 samt 2 å lagom bra tv 4... kabeltvn tog dom bort för att bilden sög... men de e rätt som touchman säger fråga alltid hyresvärden/fastighets ägaren vad de än e som man sätter upp.

TouchMan65
2004-09-21, 12:56
Äsch sitter det en massa paraboler redan skulle jag anta att detta år tillåtet. Jag har parabolen på balkongen i min Bostadsrätt, så den synns inte utifrån från balkongen. Enda kruxet är att signalen inte är 100% utan den duger.