handdator

Visa fullständig version : Selector BIOS hjälp uppskattad



Satelitnisse
2003-03-05, 02:47
Jag sitter på två st selectorboxar som är införskaffade från Danmark som enligt utsago ska fungera i Comhems nät. Men just mina boxar verkar inte vilja boota upp med piratkort.

Jag har testat färdiga selector och comhemfiler för både guld och funcards samt hemmagjordafiler med dubbla providers och även ett comhemorginalkort men dom här boxarna accepterar inga kort övertaget förutom selector orginalkort. Har inga problem att programmera kort till andra boxar men just dom här tar kål på mig. :-(

Det sjuka är att den inte äns bootar upp med färdiga selectorkort jag borde åtminteonde komma in i menyerna med ett sådant kort men den rapporterar bara att det är ett ogiltigt programkort som med allt annat.

Vad jag har hört så ska det här problemet finnas på boxar som har lite äldre bios versioner. Så en rimlig lösningen borde vara att uppgradera biosen. Men då kommer vi till nästa problem det verkar inte finnas några bios filer ute på nätet för selectorboxarna eller till comhem boxarna heller för den delen. Boxarna jag har är Sagem typen vilket är samma box som comhem använder i sitt nätt. Så om någon kan läsa ut biosen från sin fungerade comhem lr selector Sagem box och lägga upp den på nätet borde det gå. Har hört att det ska gå att läsa ut biosen med en avancerad version av picbinedit ? Om det inte är möjligt så har jag inget val än att skicka tillbaks boxarna till Danmark och få dom uppdaterade där genom att plugga in dom i TDC:s Selectors nät och sen skicka tillbaks dom till Sverige igen...

Har ni några användbara program att skicka eller biosfiler så kan ni maila mig på satelitnisse@yahoo.se

Tacksam för all hjälp

Mvh
SatelitNisse