handdator

Visa fullständig version : Uppgradera Conax modul?



trollhattan
2004-09-26, 15:21
Jag har en Conax ca modul "Telenor ver 2.01" men min 9802s med NDS hittar den inte ....

kan man uppdatera den till typ 3.03 eller 4.0

undrar vill ju se fotboll..................

reecord
2004-09-26, 19:57
ja är inte riktigt mä här conax nds vad har nds med din conax modul att göra?

toxie
2004-09-26, 22:01
din 2.1 går inte att upgradera til 3.0 och 4.0,och är värdelös i NOKIAN,darför reas den ut för 22Euro.

reecord
2004-09-27, 11:12
jaja nu är ja mee

Djinn
2009-01-09, 09:58
Använder den här gamla tråden.
Hur gör jag för att uppgradera min conaxmodul?
Har en 4.0 och undrar om det överhuvudtaget går att uppgradera den till 5.0 eller vad det är som gäller nu.
Har sökt men hittar inget med hjälp av google.

Kalle_P
2009-01-09, 11:32
Använder den här gamla tråden.
Hur gör jag för att uppgradera min conaxmodul?
Har en 4.0 och undrar om det överhuvudtaget går att uppgradera den till 5.0 eller vad det är som gäller nu.
Har sökt men hittar inget med hjälp av google.
Jag skulle nog ta det litet kallt och vänta vad Canal Digital hittar på.
För än så länge fungerar 4.0 modulen alldeles utmärkt.

Mvh Kalle

Djinn
2009-01-09, 13:07
Hehe, använder den inte ens, ville bara lära mig nåt nytt så jag kan skippa pluggandet lite.

DennisOlof
2009-01-09, 13:46
Vad jag vet går det inte att uppgradera Conax moduler. Jag har inte sett något program eller hur det skulle gå till.

Däremot är ju de conax modulerna man köper i handeln Conax 5.0 och jag tror inte det kommer ändras på ett bra tag, har kommit nyare, finns Conax 7.0 tror jag men det är ju bara massa extra lull-lull funktioner osv som egentligen inte behövs.

Vet inte ens om man kan köpa conax moduler med högre än 5.0 conax.

T-bird
2009-01-09, 14:55
Däremot är ju de conax modulerna man köper i handeln Conax 5.0 och jag tror inte det kommer ändras på ett bra tag, har kommit nyare, finns Conax 7.0 tror jag men det är ju bara massa extra lull-lull funktioner osv som egentligen inte behövs.

Blanda inte ihop versionsnummer på modulen med cas version på kortet.
Man kan inte jämföra äpplen o päron

tamos
2009-01-09, 17:22
Det bliver nu muligt at modtage Canal Digital på ikke godkendte satbokse med common interface eller fladskærme med DVB-S tuner og common interface. Strong kan nu tilbyde et Technisat Conax cam der understøtter Conax Pairing og er godkendt af Canal Digital.

”Vi tror, sammen med Canal Digital, at der er et stort marked for sådan en løsning for kunden. Både på det tekniske, visuelle og brugermæssige plan. Kunden undgår eksempelvis ekstra fjernbetjening og kabelføring fra TV til ekstra modtagerboks. Ydermere er det jo også kun logisk og fornuftigt, at benytte den eventuelle digitale tuner, som allerede er indbygget i idTV’et” udtaler administrerende direktør hos Strong Scandinavia, Kenn Jensen.

”Canal Digital hilser det nye CA modul velkommen og forventer et meget positivt salg og interesse for produktet til næste år” tilføjer salgsdirektør Peter From fra Canal Digital.

Det forventes, at CA Modulet er klar til levering i januar måned.


http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=2639 (http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=2639)

DennisOlof
2009-01-09, 21:35
T-bird, förklara.

Uppenbart det är jag som missat något här, och CAS känner jag igen. Hur var det nu då ?

Känner mig förvirrad :)

T-bird
2009-01-10, 12:36
Som jag ser det så är versionen en specifikation på hårdvaran i modulen, alla tillverkare som gör moduler med tex version 5 skall ha samma funktionalitet, se det som en typ av standard.

CAS versionen är motsvarigheten fast i kortets mjukvara.
En dag kommer man då till en brytpunkt där mjukvaruversionen inte är kompatibel med hårdvaran och måste byta modul för att det ska fungera.

DennisOlof
2009-01-10, 21:57
Jaha, ok. Då har jag bara blandat ihop allt.

Nu förstår jag. Tack för den informationen

_com_bort_
2010-04-19, 23:15
Det går alltså inte uppgradera Conax ca-moduler på något idag kännt vis?

MVH