handdator

Visa fullständig version : Snurrande Parkerings skiva



billeh
2004-09-26, 18:13
Halloj.
Har hört talas om att det finns sådana där parkerings snurror som man lägger i vindrutan, och som har en liten motor som hela tiden drar runt snurran
med andra ord, så har man alltid tid kvar på snurra om parkeringsvakten kommer. Någon som vet var man skaffar dessa ? :?:

//Bille

reecord
2004-09-26, 19:55
ja har ingen men har hört att det finns

shjalte
2004-09-26, 20:47
Hittade en länk http://www.p-skiva.nu/

billeh
2004-09-26, 21:03
Toppen.
Har beställt.
återkommer med info om det funkar som det ska.

//Bille

gunner
2004-09-26, 22:05
Ett tips !!!

Jag jobbar som parkerings vakt och det e inte lönt för vi ser att det är en sån p-skiva. Så ni lär bli rapporterade i alla fall. !!!!!!!!!!

TouchMan65
2004-09-27, 05:26
Dessutom om P-vakterna inte skulle se att det är en sådan skiva, lär de ju kolla om bilen rört sig på ett eller annat sätt. Så jag anser det inte vara lönt.

Nej, jobbar inte som P-vakt, men är realist.

Slowhand
2004-09-27, 08:22
Jag jobbar inte heller som parkeringsvakt!
För gör man det måste man nog också trivas med göra livet surt för andra, eller?

admin
2004-09-27, 08:36
Jag jobbar inte heller som parkeringsvakt!
För gör man det måste man nog också trivas med göra livet surt för andra, eller?

Dom gör bara sitt jobb, tro det eller ej.
Vill inte se nåt mer sånt där i det här inlägget eller någon annanstans tack.

TouchMan65
2004-09-27, 10:48
Om någon tolkade att jag slängde skit på P-vakterna, feltolkar de. Jag är av samma åsikt som rejj - de gör ju bara sitt jobb. Man måste tänka sig in i deras situation. Plus att om man själv skulle köra förbi med bilen någonstans där det stod en snubba parkerad där man inte fick, hur skulle NI reagerat? Desutom var det OT, men men.

Går det så går det med den P-skivan iaf. Önskar de so mbetalt den lycka till. Meddela gärna om ni kommit undan med de samt hur många gånger. Själv har jag en vanlig P-skiva och har ÄN så länge inte fått böter. Detta fast jag stått med "fel" tid många gånger.

admin
2004-09-27, 12:07
Nerå menade inte dig :)

ElFeo
2004-09-27, 12:40
...Plus att om man själv skulle köra förbi med bilen någonstans där det stod en snubba parkerad där man inte fick, hur skulle NI reagerat?....

Just vad gäller detta så skulle jag nog inte bry mig det minsta. Felparkering är var mans rätt!

;)

Slowhand
2004-09-27, 15:23
...Plus att om man själv skulle köra förbi med bilen någonstans där det stod en snubba parkerad där man inte fick, hur skulle NI reagerat?....

Just vad gäller detta så skulle jag nog inte bry mig det minsta. Felparkering är var mans rätt!

;)


Instämmer!! (mer än så törs jag nog inte säga just nu) :lol:

TouchMan65
2004-09-27, 18:01
Att tänka sig hur ANDRA har det - inte en själv kallas Empati och gäller även de flesta sorts vakter. :D

1000foting
2004-09-27, 18:50
när man förstår vikten av empati ,då har man kommit långt som människa, så deså

ElFeo
2004-09-27, 20:37
Att tänka sig hur ANDRA har det - inte en själv kallas Empati och gäller även de flesta sorts vakter. :D

Jag vet inte om detta var som svar till mitt inlägg...i så fall har du missuppfattat...

TouchMan65
2004-09-27, 20:54
Elfeo: Förstår nog dig lite. Men om det är var mans rätt att felparkera måste man ju kunna stå för konsekvenserna, eller hur? Dock var det inte menat som ett påhopp eller kritik till dig.

Menade bara att man måste förstå att vissa bara sköter sitt jobb och att det inte är helt fel att förstå sig på människor. Lite OT kanske, men var tvungen att förklara.

gunner
2004-09-28, 04:34
Vilken diskution det blev !!!
Parkering kan man diskutera hur mycket som helst.
Det är synd att inte vissa människor förstår vad en Parkeringsvakt e till för. Trafiksäkerhet !!
Om ni tror att jag tjänar mer på att lappa just er bil så tror ni fel.
Naturligtvis finns det nitiska vakter och det e synd för dem drar ner resten av oss.
Om ni visste hur många ggr. om dagen jag för höra att jag ska skaffa mig ett riktigt jobb. Men då brukar jag bara kontra med att, Jag har i alla fall ett jobb......... :wink: :wink:
Så parkera nu rätt och glöm den löjliga P-Skivan, det finns många sätt att kolla bilen på så i stället för att lägga ut 150:- på den så köp en blomma till er kära och hämta en gratis P-Skiva på macken.............

ElFeo
2004-09-28, 08:24
Att sätta böter på en bil som har betalat för 4 timmar, men står i 4 timmar och en kvart har VÄLDIGT lite med trafiksäkerhet att göra...

Touchman: Jag trodde inte heller att det var ett påhopp, och även om det vore så tar jag sådana med en klackspark. Ville bara inte bli missförstådd.

Som sagt parkering kan diskuteras lääänge...

Själv har jag bara positivt att säg om de p-vakter som jag stött på, det är dem som man inte hinner stöta på som kan göra mig upprörd (se exempel i min första mening)

billeh
2004-09-28, 15:52
Orsaken till att jag vill ha den där skivan är att jag är så i i h--e glömsk
så flera ggr har jag glömt att ställa in skivan när jag kom.
vill okkkkså poängtera att dessa 3 timmar som man oftast får stå räcker gott och väl till för mig i de flesta fall, men... om man skulle råka stå en kvat över tiden så kan det vara skönt att inte behöva gå på posten och betala P-Böter.
PS. Kolla ALLTID att p-vakten har fyllt i lappen rätt. minsta fel gör att den är ogiltig.
Klarade mig häromveckan för att p-vakten (polisen) glömde skriva in nr på gatan. det är skönt att få brev från polisen när dom skriver att ärendet avskrivs och pengar återbetalas.

TouchMan65
2004-09-28, 20:28
Tack för tipset. :D

Det finns ju några olika saker som kan påminna om speciell tid, funderat på de?

gunner
2004-09-28, 22:43
Men det händer inte i Malmö....vi har handdatorer så det blir inga fel !!

TouchMan65
2004-09-29, 05:22
Inte!? Vad är det för speciellt med Malmö då gentemot andra kommuner/orter? Hur funkar dessa handdatorer?

Stimo
2004-09-29, 22:30
Göteborg har dom med

TouchMan65
2004-09-30, 05:19
Men VAD gör de med dessa handdatorer? Någon sorts GPS i där eller vad?

ElFeo
2004-09-30, 09:56
Gissar att de har ett formulär i handdatorn där de MÅSTE fylla i alla fält. Sedan kollar den kanske mot central att AAA 111 verkligen är en vit volvo 740? Samt att adressen gatan 1 verkligen finns....ren gissning alltså

TouchMan65
2004-09-30, 15:20
Hmmmm KAN ju vara så. Men om gunner skulle vakna och svara, lyssnar jag gärna. :)

zam1000
2004-09-30, 16:15
skönt att man bor i en stad där det är gratis att parkera!!!! :lol: :lol: :lol:
zam

Mozer
2004-09-30, 16:19
skönt att man bor i en stad där det är gratis att parkera!!!! :lol: :lol: :lol:
zam

Bor du i den där staden där man får betalt för att parkera. :P

billeh
2004-10-05, 21:43
Jag börjar fundera på om jag har blivit blåst? :doh: :liar:
nu har det gått 7 arbetsdagar sen jag skickade beställning och pengar.
Avvaktar och återkommer i ärendet. som lapplisan sa.
//Bille

Mozer
2004-10-05, 23:11
Jag börjar fundera på om jag har blivit blåst? :doh: :liar:
nu har det gått 7 arbetsdagar sen jag skickade beställning och pengar.
Avvaktar och återkommer i ärendet. som lapplisan sa.
//Bille

Betalade du innan du fått varan? Skulle ha tagit postgiro istället. Men men, kanske kommer inom kort. :wink:

zadom
2004-10-06, 04:52
Vist dom gör sitt jobb, men ni alla andra kan ju erkänna att livet skulle bli mycket mycket mer blommigare utan dom!!! Betalar min parkering på ett mycket häftigt sätt, ni skulle tappat hakan om ni såg hur men så blir det när man har dom högsta parkerings avgifterna i stan (Gbg)...Titta själva http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=183440.. 8) ..

billeh
2004-10-20, 07:33
Nu har den äntligen kommit. :lol:
och batteriet är insatt och det känns skönt
att ha en klocka i fönstret så att man alltid vet vad tiden är.

Jag ska åtekomma med ev. rapporter om vad som händer och sker.

//Bille