handdator

Visa fullständig version : ang. comhit.net



reecord
2004-10-03, 00:17
ja har märkt att inte sidan funkar ibland är det för många på servern? :?

ibland står det bara "sidan kan inte visas"

den här frågan går väll till rejj anntar ja för det är väll han som håller i den biten? :smile:

TouchMan65
2004-10-03, 08:59
Det är nog bara att backa och sedan prova igen. Ibland är jag så snabb att jag får samma probbs. KAn ju vara att den inte riktigt händer med i länkningen kanske?

reecord
2004-10-03, 11:31
ja har provat att gå bakåt och uppdaterat sidan men utan resultat ibland funkar sidan och ibland inte

admin
2004-10-03, 12:46
hmm.. nån som har lust att köpa en ny server till oss som tål lite mer? nerå men, det kan la bli så ibland. Beror väl delvis på servers hårdvara och på linan som den sitter på.

Brukar gå att köra en refresh, funkar inte det, vänta 1 min :p

trollhattan
2004-10-03, 13:09
vad har ni för lina?

admin
2004-10-03, 17:14
10mbit har jag för mig att det är.

reecord
2004-10-03, 19:16
tack för svaret rejj :D


jo vars det är ju jul snart

du kan ju önska dig en ny server :D

admin
2004-10-03, 20:37
hehe ;)

TouchMan65
2004-10-03, 21:00
Kanske vi medlemmar skulle skramla isf, reecord eller vad? :D

Stiffe
2004-10-03, 22:25
alltid funkat felfritt här

TouchMan65
2004-10-04, 05:21
Iofs har inte jag märkt någonting märkvärdigt och/eller avvikande..

admin
2004-10-04, 07:26
Nä jag har iofs inte märkt nåt heller ;)

Köp ny uppkoppling! ;)

reidarberge
2004-10-04, 09:19
va e det att gnälla om? funkar inte sidan så får ni vänta en stund så funkar den igen va glad att ni har comhit att gå in på om ni inte är nöjda med detta toppforum så kan ni söka era svar på något annat forum VA NÖJDA MED DET FORUM SOM FINNS COMHIT nu hoppas jag att det är slut snackat om att det inte är perfekt nogot sådant får ni leta efter jag är nöjd....reidar

Johan
2004-10-04, 10:47
om alla användare donerade en krona var skulle det bli en fin server. :D

TouchMan65
2004-10-04, 12:10
Hur många användare har CH-forumet egentligen?

askretti
2004-10-04, 12:40
se på første siden, nederst, der står det:

Våra användare har skrivit totalt 64427 inlägg
Vi har 23396 registrerade användare

Men ikke alle er så aktive... og ikke alle har så mye fornuftig å si heller, gjelder spesielt et par stykker med masse intetsigende innlegg :roll: .

Litt interessant også at av disse over 23000 så har bare 185 stykker mer enn 50 innlegg. 300 stykker over 30 innlegg. Ikke så mange aktive skribenter altså, men jeg tror det er veldig mange som leser innleggene, og har stor nytte av det!

reidarberge
2004-10-04, 13:34
änteligen en som förstod va jag menade med mitt inlägg

TouchMan65
2004-10-04, 17:56
Sorry askretti. Måste ha missat de. Många "u-båtar" finns det ja, som på många andra ställen. Som inte säger något utan drar en del nytta av vad som sägs samt filarean. Synd de "fåordiga" inte bidrar till något. Någon av dessa KAN ju ha något intressant att skriva om.

Men men åter till servern: Jag upplever inget sådant problem som reecord sägs ha. Inte än iaf.

CH-crew: Har siten/servern någon slags "closing-time" för att rensa, underhålla och göra andra systemgrejor?

admin
2004-10-04, 18:26
Nej inte i dagsläget. Det som optimeras lite då och då fixar jag utan att behöva stänga ner forumet.

TouchMan65
2004-10-04, 18:34
Har som sagt inte märkt något speciellt störande och segt med siten än.....

piratolle
2004-10-04, 21:43
Jag förstår vem du syftar på askretti. Mer en 600 inlägg på bara några få månader utan "spetskompetens" är jobbigt att läsa men med två gula i ryggen så hoppas vi många att det snart är över....

//Ubåten Olle

piratolle
2004-10-04, 22:13
För övrigt fungerar sidan utmärkt, personligen är jag inne varje dag och det är aldrig något problem :lol:

reecord
2004-10-04, 22:41
aha där ser man kanske nått fel med min uppkopling då :smile:


nu är inte ja rikting med här gillar ni inte att man skriver många inlägg? :?
Det är ju vitsen med hela det här forumet, att man ska hjälpa andra.
och "piratolle" ja tror du syftar på totchman? Det tycker ja är mycket konstigt för ja tycker han skriver många bra inlägg han har hjälpt mig många gånger.

och pittolle om du ska redigera ditt ilägg eller tilläga något så kan du trycka på knapen "ändra"

TouchMan65
2004-10-05, 05:33
piratolle: VET att du menar mig så varför inte skriva det. ditt inlägg tar jag som ett personligt påhopp då du inte svarat ens på vissa _meningslösa_ inlägg du kommit med när du kritiserat mig.

Tänker bl.a. på denna tråd: http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=13161&highlight=

Så har du bara kritik i 3:e person kan du lika gärna ubåta igen. Sådant verkar du vara bra på, när det väl kommer till kritan!

wiggen-cx
2004-10-05, 06:20
nu tycker jag att vi stänger den här tråden. det finns några störande objekt här på forumet.men vi låter dom hållas ha det bra ...wiggen

Johan
2004-10-05, 06:29
Jag förstår vem du syftar på askretti. Mer en 600 inlägg på bara några få månader utan "spetskompetens" är jobbigt att läsa men med två gula i ryggen så hoppas vi många att det snart är över....

//Ubåten Olle

Har du nåt särskilt emot honom eller du bara tycker om att bete dig som en idiot? Nästa gång du hoppar på folk så se till att backa upp det efteråt. :? Jag syftar då på samma tråd som TouchMan65 hänvisade till.......

TouchMan65
2004-10-05, 11:55
Tack!

Har fått mycket hjälp av att läsa på forumet, Johan. Därför försöker jag på bästa sätt GE tillbaka och hjälpa andra som är i samma/liknande situation - inte för att, som någon tror, få upp antaler skrivna mess i forumet. Vad nyttjar de till?

Har NI i CH-crew emot mitt engagemang är jag öppen för ett PM. Gäller inet bara dig Johan, utan alla som håller i CH.

Avslutar detta nu från min sida. Händer det igen med påhopp, hoppas jag ni vidtar åtgärder..?

reecord
2004-10-05, 14:18
ja skulle bli skit förbannad om någon betädde sig så där mot mig

TouchMan65
2004-10-05, 18:09
Är inte skitförbannad eller sur. Tycker bara inte om att vissa folk sticker" kniven" i en för att man vill hjälpa. Trist är det iaf. Jaja ska inte gråta över "spilld mjölk". Har ju fått bra POSITIV respons, det räcker bra. :D

piratolle
2004-10-05, 18:30
Om vi börjar med tråden som Touchman hänvisar till så är det faktiskt så att det han skriver inte stämmer vilket framgår om man följer hela tråden, då fanns ingen anledning att kommentera detta vidare idiot eller inte. Tycker fortfarande att det är fel att skriva i fakta form om man inte har fakta, inlägget bygger på andrahands information, det var mitt budskap.
Jag ber allra ödmjukast om ursäkt för mitt inlägg igår men när jag läste att huvudelen av forumets användare kallades för ubåtar så kunde jag inte hålla mig, självklart var det Touchman jag menade. Jag tycker att Touchman skriver en massa för skrivandets skull det irreterar mig, det tycker jag att man kan få ha synpunkter på, sen köper jag att formuleringen från min sida var fel återigen det ber jag om ursäkt för, det skall inte upprepas men jag tycker fortfarande att om man är aktiv i forumet så får man ta kritik och synpunkter. I övrigt är det grymt många bra inlägg som är en super bra hjälp. Jag är färdig i ärendet.

Johan
2004-10-05, 23:38
@piratolle

Om du nu har rätt i vad du nu syftade på (vilket jag inte vet vad det är) varför skrev du då inte mer om det utan bara hävdade att han hade fel?

TouchMan65
2004-10-06, 05:35
Visst kan jag ha fel, men i frågan om antydningar på VILKA felaktigheter det gällde fick jag aldrig svar!?

Det är hur lätt som helst att kritisera andra, men kom med RIKTIGA belägg för VAD som är felaktigt nästa gång. Det har du aldrig gjort.

"Dra åt h-e, pirrolle"! "Oj sa jag det där, ja ber om ursäkt" Det guger ju inte att be om ursäkt efteråt. Det ÄR ju redan sagt. För att ta din kritik på allvar måste du som sagt ha belägg för detta, inte bara "skälla som en hund" och "visa tänderna", men inte mena något med de. Patetiskt och fegt...precis som du utmanar ödet.

Märkligt att du inte fått en varning för ditt påhopp utan större anledning.


Edit: Är också färdig med tråden och finns som sagt via PM om detta.

wiggen-cx
2004-10-06, 11:14
ni kan väl sluta och tjata och ägna er åt att hjälpa folk här på forumet. ett kreatift förslag från wi....

TouchMan65
2004-10-06, 13:54
Wiggen: Kan lova att det gör jag. Men personliga påhopp kan jag inte tolerera.

Ska inte orda om ämnet i denna tråd mer....om det inte händer något drastiskt.

OM han nu kände sig träffad av att jag kalla de som INTE sa något ubåtar - var ju inte meningen. Det finns ju isf fler personer om man ska gå på online-listan. det var den jag syftade på. Beklagar att detta inte framkom i mitt mess..

pepzi
2004-10-07, 08:58
Hm, antagligen är det vår internetuppkoppling som strular när det inte fungerar för er att se sidan. Det har varit en hel del strul under sommaren nu, precis som förra sommaren - värmen tar kål på hårdvaran påstår de.

Förutom det, samt det rejj sa, om att han tagit ner forumet för underhåll nån gång ibland så startar jag om servern lite ibland (ungefär var 50:e dag brukar det bli enligt statistiken :))

När det är väldigt hög belastning på forumet kan det hända att webservern inte hinner ta emot alla inkommande samtidiga anslutningar också. Servern är en AMD XP2100+ med 512MB ram och Linux Slackware om nån skulle vara intresserad av att veta :)

reecord
2004-10-07, 13:49
okej tack för svaret :D

Stiffe
2004-10-12, 19:36
rejj...ser att du har några buggar i portalen...
kan du fixa dom?
jag använder Firefox nu..det är inte samma som IE för IE rättar buggar auto så jag tycker du får ta en koll på det :)

admin
2004-10-12, 20:23
rejj...ser att du har några buggar i portalen...
kan du fixa dom?
jag använder Firefox nu..det är inte samma som IE för IE rättar buggar auto så jag tycker du får ta en koll på det :)

vad är det för buggar? ;)

Stiffe
2004-10-12, 20:25
rejj...ser att du har några buggar i portalen...
kan du fixa dom?
jag använder Firefox nu..det är inte samma som IE för IE rättar buggar auto så jag tycker du får ta en koll på det :)

vad är det för buggar? ;)
den vänstra delen sträcker sig lååååååååååååååååååååååååååångt till höger