handdator

Visa fullständig version : magic cam & conäx



culo
2004-10-08, 15:36
Vet inte vilket forum som detta hör till, men eftersom det är CD och conax jag undrar över så...

Har en magic cam sen tidigare och en loader. Den har penta 1.09. jagtrodde camen stödde conax, men jag verka missat att så inte är fallet. Inte med 1.09 i alla fall. Läste på Maxking.co.uk att conax stöd kan komma - men finns den redan?

På deras sajt hade dom matrix cam och magic i samma förklaringsruta - (där man kunde ladda hem cam-filerna. ) går deras filer att användas på båda av båda?

Hur som helst: går det att få conax i magic cam? (nu hittar den inte kortet, säger den, fast den finns där.)

T-bird
2004-10-08, 16:06
MM är inte min starka sida men jag tror att du behövet penta 1.11 för att den ska ta kortet

culo
2004-10-08, 16:47
ok, tack.
har den, så jag ska prova med det. (att programmera den dvs)

culo
2004-10-08, 21:28
har nu laddat in penta 1.11, och det blev bättre men inte bra.

Den säger att den inte hittar kortet, men ändå börjar den koda av plötsligt. Sen fryser den till (bilden), och stunden efter sätter den igång igen.

Så riktigt klar med conax verkar den inte vara.

toxie
2004-10-08, 23:14
vilken mottagare har du,utom nokia,fungera penta 1.11 med conax kortet i dom flesta mottagare.

culo
2004-10-09, 10:06
mottagaren är en topfield 5500pvr.
den har conax inbyggd, så mitt problem är inte blodig...:-)
men vill testa om det funkar, eftersom jag har camen, och det var tänkt att användas med just conax.