handdator

Visa fullständig version : TV Licens



Tuvalu
2004-10-10, 23:15
Vet ngn om det finns ngn samkörning mellan digital TV abonemang och TV Licens?

TouchMan65
2004-10-11, 05:25
Det finns det säkert. Bara du köper en futtig video, har handlarna skyldigheter att anmäla detta.

bobba
2004-10-11, 05:50
Tror inte att någon seriös firma lämnar ut kunduppgifter längre.
Det där med att man måste registrera varje tv är borta.


mvh Robin

Mozer
2004-10-11, 06:47
Jag själv betalar inte inte tv-licens. 8)

Flyttade för en månad sen men har inte idats ta mig i kragen och anmäla tv-innehav. :D

ElFeo
2004-10-11, 08:55
Det finns det säkert. Bara du köper en futtig video, har handlarna skyldigheter att anmäla detta.

Är detta verkligen sanning? Har svårt att se framför mig att handlaren begär personuppgifter om du handlar något med en tuner i?

Skröna, eller är det verkligen en gammal lag som ej följs?

WiENER
2004-10-11, 11:29
Förr, för typ 20-30 år sedan så skickade TV-handlarna alltid in uppgifter till staten när du köpte TV, men idag bygger det på att du själv gör det. Möjligt att man kan fråga en TV-handlar om sådana papper eller tom att dom frågar om du vill ha. Men jag har aldrig själv varit med om att få några sådana frågor eller blanketter...

(föråldrat regelverk, eftersom dom räknar med att alla redan har Tv och Tv-licens och endast köper TV för att förra har gått isönder eller nått).

TouchMan65
2004-10-11, 14:41
Vet som sagt inte hur det är dags dato, men det var inte så värst längesedan jag fick ett sådant brev från Radiotjänst där de visste att jag köpt en produkt till TV:n. Jag hade TV-licens, men inte kollar de detta verkar de som heller...?

Ringde dit och frågade vad de höll på med samt skällde ut de berörda - INTE kundtjänst alltså.

Så skröna eller inte skröna kan jag inte förtällja med 100% säkerhet i dagens läge. Detta var ju för något år sedan, ska betonas..beklagar att jag inte skrev och förtydligade detta under "Arla morgonstund"...

cichlidae
2004-10-11, 17:45
OnOff skickar i alla fall in uppgifter om man köper en tv av dem. Det vet jag. Åtminstone gjorde dom det för ett år sedan när en granne köpte tv där.

Jag tror faktiskt att dom är skyldiga att lämna in uppgifter än idag, men jag är inte säker. Jag har en kompis som äger en firma som säljer tv/video/stereo. Kan fråga honom om jag kommer ihåg det.

marabou77
2004-10-11, 20:00
hmms, då skriver man tv´n på pappsen ju,
vad gäller digitaltv så ligger inget sånt just nu iaf,
inte fått nåt annat än en biobiljett från radiotjänst, å då skaffa jag parabolen i julas =)
iofs, vet man ju inte hur CD gör,
men frågan är, en satelitbox har ju eg inte nån tuner i sig, hur blir d då med en plasma tv ?