handdator

Visa fullständig version : hjälp med xbox sökes



west ham
2004-10-13, 17:11
hej behöver lite hjälp här,har tänkt att köpa en xbox till mina barn i julklapp,har varit inne på blocket och kollat lite men det är ju en djungel.Är inte så bra på detta och behöver tips.ska man köpa en chippad med större hd direkt eller ska man köpa en ren och uppgradera senare,nån som känner till blocket och kan tipsa om en bra annons(prisvärdig,seriös) får gärna tipsa mig om den.( prisklass 2500-3000)

vilket chip det ska vara.det verkar finnas hur många som helst.

mvh anders

Stiffe
2004-10-13, 17:47
med chip och större hd runt 1500...ny kostar boxen 1500 nu om inte mindre.

ElFeo
2004-10-13, 17:59
Jag tycker att 1500:- för en chippad box med HD låter väldigt billigt. Fast det är klart, man vet ju inte riktigt vad man får om den är chippad, samt att alla garantier är spräckta oavsett ålder på maskinen.

Jag tycker definitivt att du ska köpa en chippad med HD direkt. Om du nu har bredband vill säga. Annars åker du på att köpa minst ett spel för 600:-. En chippad box kan även göra så mycket mer som att spela upp Divx-filmer samt köra alla regioner på DVD.

Om man letar efter grejer samt gör jobbet själv så skulle jag kunna tänka mig att priset blir typ:
Xbox: 1200:-
Billigt Chip: 500:-?
HD 120GB: 1000:-
Vilket blir 2.700:- lägg där till att du ska kunna göra jobbet också. Kan du då hitta en box för 2000:- i fint skick, där jobbet är utfört (om du nu inte är kunnig på sådant) så kan väl det anses som en hyfsad affär?

Som referens på nya boxar kan du kolla in denna tråden på pricerunner: http://se.pricerunner.com/forum/viewtopic.php?t=1691

Föresten, erkänn med en gång att julklapp till barnen bara är ett svepsjäl! ;)

west ham
2004-10-13, 19:33
ok,jag är lite sugen med

Scorpi0
2004-10-13, 19:44
Kika på www.chipper.se där säljer dom färdig chippade boxar, iof inte det billigaste alternativet men då vet du iaf att du får vad du betalar för.
Dom har en butik i Örebro.

/Scorpi0

Stiffe
2004-10-13, 21:05
www.psxcare.com <-- e nog bäst
www.swemods.com

hhhoser
2004-11-20, 14:24
När jag ska föra över ett spel med suxx till xboxens hd bryts det vid 275 mb med både xfer o Qwix står det att jag inte har behörig het till spelet W-98.Vad kan vara fel?
nedladdat med bt

braindead
2004-11-20, 15:40
chipper ska man inte ha någonting med att göra. Opålitliga, ganska dyra, Långa leveranser,dålig kundservice. psxcare (http://www.psxcare) Dom är helt ok. Swemods har titt som tätt klagomål inne på sitt forum om leveranser mm. Har själv en låda chip och 160gb hd. Den är dock chippad på eget håll samt hårdisken isatt själv. Där kan man komma någon hundralapp billigare, Men om bara barnen ska spela och det inte ska vara något speciellt märkvärdigt duger ett Alldin Advance (chip) och en 120gb hd ev 80gb. Kom ihåg att köpa en extra handkontroll då man bara brukar få med en (annars ligger det nog slagsmål i luften)

Lycka till ungarna kommer nog bli nöjda ialla fall. Grymt kul att lira blir som ett barn på nytt varje gång man sätter på den.