handdator

Visa fullständig version : lite Canal Digital + lite Viasat?



NiQ
2004-10-14, 00:35
Kan nån hjälpa mig lite...

Är ute efter Femman, Ztv och 3an framför allt. Allt de andra ses bara som bonus... :D

Hur bär jag mig åt för att få detta så billigt som möjligt?
Boxer? Canal Digitals Combibox? En dekoder med modul?


Undrar även om det ALLTID är korthyra-avgift med när man tecknar abbonemang?

reecord
2004-10-14, 00:43
köp tex en strong eller triax med inbyggd viaccess och conax med ett viasat bas abonimang. Sedan köper du ett m2 kort och en infinity usb phoenix eller multiprogg 3.6 brännare.

sedan är det bara att kolla :wink:

NiQ
2004-10-14, 00:52
köp tex en strong eller triax med inbyggd viaccess och conax med ett viasat bas abonimang. Sedan köper du ett m2 kort och en infinity usb phoenix eller multiprogg 3.6 brännare.

sedan är det bara att kolla :wink:


låter trevligt :)

så hela Canal Digitals programutbud kan man få pirat?
är det ofta man måste bränna om kortet med nya koder isåfall...?

EDIT: jo föresten, vad betalar jag då för Viasats ab? Är det bara 99kr/mån?

reidarberge
2004-10-14, 07:55
viasatbas 99kr mån boxen 295skr kortavgift 390skr kolla www.eklid.se sen kan köpa m2 pkort cd brännare som klarar phonix 3,58

NiQ
2004-10-14, 13:03
viasatbas 99kr mån boxen 295skr kortavgift 390skr kolla www.eklid.se sen kan köpa m2 pkort cd brännare som klarar phonix 3,58

var hittar jag M2korten och phoneix brännaren?

EDIT: eller så köper jag en bättre mottager, typ Nokia 220S och en Conax modul + M2kort? är inte det bättre kanske?
spelar det nån roll vilken parabol jag köper? tex. nokias, frontiers eller den "vanliga" 72cm eller 80cm parabolen?

EDIT2: kikade lite på Nokia 260S på Nokias hemsida... blev suuugen! :D funkar denna bra med BÅDE viasat och canal digital? man behöver ingen modul till denna va..?

reidarberge
2004-10-14, 14:48
m2 hittar du på www.almsat.com ring och beställ kort+brännare du behöver modul till 260s kostar 1000-1500 extra

NiQ
2004-10-14, 14:55
m2 hittar du på www.almsat.com ring och beställ kort+brännare du behöver modul till 260s kostar 1000-1500 extra

va? men det står ju att 260s har inbyggt conax kortläsare.

"Inbyggd Conax™-kortläsare för Canal Digitals programkort"
- taget från nokia.se


eller är det modul till Viasat du menar...?

om man inte ska köra med Nokia dekodrar, finns de nå annat som är värdare?
dom där Samsung verkar ju bra.
och hur är det med Videoguard... klarar både 220 och 260 detta kodningssytem?


föresten så hittar jag inga kort på Almsat.se

jagaren
2004-10-14, 17:05
köp någon äldre modell på mottagare med conax och viacess , sedan bränn ett m2 för conax och ett guldkort för viacess då dom fortfarade kör tv3, z tv och några fler med gamla systemet då får du dom vanliga kanalerna plus lite annat att zappa emellan.

// Jagaren

ps. Cs NiQ? Tnt massacre mansion

reecord
2004-10-14, 18:52
jo men trean och z:tv kommer nog också bli kodade i nds snart.
260s kan man inte uppdatera med vidioguard. nokia medimaster 220s kan man. Jag har själv en sådan med en conax modul i. Canal digital kan man se helt gratis för till fället. Nu har dom inte kodat om på ett tag men annars är det cirka var annan vecka.

annars kan man ju köpa en 260s och en viaccess modul.
260s kostar 4000 eller? Det är ju en rätt bra summa pengar då skulle nog ja köpa en dreambox dm 7000.s med en typ 120gigs hårddisk :smile:

reidarberge
2004-10-14, 19:15
när viasat kodar allt i nds är det ingen som vet inte ens viasat själva det bästa köpet idag är strong -triax

NiQ
2004-10-14, 22:22
jo men trean och z:tv kommer nog också bli kodade i nds snart.
260s kan man inte uppdatera med vidioguard. nokia medimaster 220s kan man. Jag har själv en sådan med en conax modul i. Canal digital kan man se helt gratis för till fället. Nu har dom inte kodat om på ett tag men annars är det cirka var annan vecka.

annars kan man ju köpa en 260s och en viaccess modul.
260s kostar 4000 eller? Det är ju en rätt bra summa pengar då skulle nog ja köpa en dreambox dm 7000.s med en typ 120gigs hårddisk :smile:

hur lång tid tar det innan man får tag i de nya koderna då..?


hmm.. ja det är knepigt det där.. :) vad är det bästa med att inhandla en Dreambox? Kan man "pausa" tvn som med Nokian nu när den oxå har hårddisk?


Undrar sedan om Ztv och 3an går Viaccess via det digitala oxå eller om det är analogt enbart?


Såg föresten detta paket på Almsat:

Samsung Nordenpaket


* Samsung DSR9500 AY
med inbyggd Viaccess och CONAX,

* 2 stk Universal LNB + hållare,

* DiSEqC 2/1 Switch,

* 80 cm tallrik

* OBS! Kabel ingår ej!


Varför inte köpa det? :)

reidarberge
2004-10-15, 08:02
köper du en samsung så får du inte nds för motagaren är inte,blir inte godkänd av VIASAT

reecord
2004-10-15, 12:55
det stämmer dreambox kan du kolla med abb och du kan pausa bilden om du har hårddisc den följer inte med så du får köpa den säpparat.

jo visst kan du köpa samsung paketet men om du ska ha proffsigare mottagare så är det dreambox som gäller och samsung kan du inte köra hårddisk i.

allt är digitalt förutom 3:an och z:tv på sirius men det varar nog inte så länge till.

Fonzie
2004-10-15, 13:25
För egen del håller jag inte med någon av er vad beträffar bästa köp ! Som jag ser det så är de en DREAMBOX som är nr 1 OKEJ

Ps väntar på andra generationens dreambox som ligger å lurar runt hörnet ............DEN kommer att vara extremtgrym på alla områden...

NiQ
2004-10-15, 14:25
Dreamboxen verkar fin.. :) men den kostar 3600:- :(
Kan denna uppgraderas till NDS då? Så man kan köra både Canal Digital och Viasat?

Vad är det mer som talar för dreamboxen?
Hur snabb är den på byta kanal? Eller de kanske beror på kortet man har oxå...

sen läste jag att Dreamboxen har digital ljudgång, är det coaxial eller? så man kan köra surround?

TouchMan65
2004-10-15, 16:00
Det finns NDS V*deog*ard för Dreambox, men du får den inte godkänd av V*as*t. Det är det som är kruxet.

Kolla in följande länkar som tar upp DB:
http://www.net42.co.uk/dreambox.shtml
http://www.neptunboard.com/forum_topics.asp?FID=19
http://www.dreambox-sweden.com/

Söker du även i detta forum lär du hitta en del "smått och gott" om DB oxo. Söker du på http://www.google.se/ på dreambox hittar du otaligt massa saker om boxen.

Lycka till. :)

Fonzie
2004-10-15, 18:23
Just nu kör man kortdelning på dreamboxen för att se viasat vilka mera maskiner ser du viasat på idag utan att betal ett fullt abb på ? Svar ingen...........