handdator

Visa fullständig version : Testa titaniumkort



einar
2004-11-06, 12:32
:o Hej! Jag har ett titaniumkort,som jag skrivit om i en tidigare tråd
som inte går att progga,har gjort efter alla tips jag fått.Jag har skickat tillbaka kortet till säljaren men dom hänvisar till att jag har bränt kretsen,vilket jag hävdar att jag inte gjort,har inte haft någon kontakt med kortet från första stund,kortet var inte okej när jag fick det,men ord står mot ord,så med säljaren kommer jag inte längre!!!!!!
Då undrar jag om någon på forumet är sugen på att testa kortet
och se om det går at sparka igång de??
mvh einar :?:

Fonzie
2004-11-06, 14:38
Kan du tala om hur du har gått tillväga när du brännde kortet ? Med titanium filen ?

einar
2004-11-06, 15:18
Hej! Använde först en phoenix brännare och programmet titanium 1,10
Tryckte sedan på gröna knappen då svarade prog. unsupported titanium Os found,då tryckte jag på erase knappen följande svar sending trapcode
väntade en kvart inget hände kunde inte avsluta programmet.
har använt en guide från digitalforum.com
sedan provade jag bananen med MP 3,5 FW 1,9 tryckte fram titaniumfliken markerda titaniumkort laddade filerna tryckte programmera
prog.svarade sätter kort iprogrammeringsläge sedan händer inget mera där.bägge programmerarna har varit satta i phoenixläge.
Har programmerat M11 kort efter detta så det är inget fel i på trafiken mellan datorn och programmerarna!
Jag kan inte förstå att jag har haft nån kontakt med kortet!
einar

Fonzie
2004-11-07, 15:08
De progget som du använde först kan hänga sig ibland så kör de flera gånger . Och du ta alltid för vana att radera kortet innan du lägger in filer på kortet och alltid phoneix 3,58 mhz

tubbe
2004-11-07, 18:32
Helt rätt Fonzie. Jag hade ett sånt titanium kort, då jag brände om och raderade kortet ett antal gånger, sen funkade det.
Men tyvärr blev lyckan dock kort...., min dotter fick tag i kortet med en sax....

einar
2004-11-07, 18:42
:?: Jaha men om man inte får det att funka varken att bränna eller radera,när jag kör erase i titaniumprogget så står det sending trapcode sedan låser sig programmet,har försökt ett antal gånger,gäller även när jag försöker bränna filer!!!!!!
einar :!:

nimbusen
2004-11-07, 18:45
TUBBE >>>

Det var tråkigt för dig, man kan inte ha tur jämt.
Men var lite glad iaf., din dotter ju ett KLIPP :roll:

kortmann
2004-11-07, 23:57
om du har kjöpt det från almsat är det os 1.o.6 bruk det du hittar her på filer så ska du se det funker hadde samma problem själv du måste få det till att bli virgen oppdatera os osså vidare

ibi
2004-11-08, 11:29
Prova att dra tillbacks kortet nån mm när dustopar kortet i brenaren. Det hende mig med en gång eller kolla om du verkligen stopar i kortet rät i brenaren cipen ned åt. Det hender lät att man blir litte nervös och man ofta bruckar göra fell. Det kan henda för de bästa också.

mike_g
2004-11-08, 14:49
För mig var det precis likadant att det låste sig vid sänder trapcode...
men felet var enkelt...jag vände på kortet och då funkade det :oops:
så kolla att kortet sitter rätt :lol: :? :lol:

Fonzie
2004-11-08, 18:40
:?: Jaha men om man inte får det att funka varken att bränna eller radera,när jag kör erase i titaniumprogget så står det sending trapcode sedan låser sig programmet,har försökt ett antal gånger,gäller även när jag försöker bränna filer!!!!!!
einar :!: Har du batteri i brännaren eller nätadepter ? mycket viktigt att batteriet är frächt .... :wink:

micke1958
2004-11-08, 18:50
jag fick hem ett titaniumkort vitt, med samma problem det hängde sig mm till slut provade jag m2 programvara det funkade dom hadde skickat fel kort till mig