handdator

Visa fullständig version : vad ska ja göra?



reecord
2004-11-17, 17:53
jag har en dreambox dm 7000s som ja ska köra nätvärk med ja har en rak nätvärks kabel som ja ska koppla till routern Men ja får det inte att fungera. Är det någon som kan skriva steg för steg vad ja ska göra?

obs! Är nybörjare på dreambox!

TouchMan65
2004-11-17, 19:19
zappafree har ju lagts ner i brist på tid tydligen. Inget på de olika DB-forumen?

pena
2004-11-17, 19:39
Det är kånstit när någån frågar vadför box manskall köpa då många svara DB Vart har dåm försvonit eller vill dåm intte hjälppa? Den boxen är inte als så enkel.

reecord
2004-11-17, 19:42
nej pena det har du rätt i men kör inte du nätverkskabel via router?

TouchMan65
2004-11-17, 19:43
Frågan är väl snarare hur många som har boxen själv, som rekommenderar DB:n?

Enkel eller inte enkel, det är ju frågan. Knöligt verkar det vara iaf. Men det finns ju några DB-forum man kan få hjälp på....förhoppningsvis.

pena
2004-11-17, 19:57
Det var kanke inte så många såm hadde det?
Det ända vad jag kan är ock titta med Mll kort eller med titanium
I mårgån köper jag en minnesticka såm jag laddar koder från dator säter den sen bakåm DB:n det skal fonka. Det är en i finland såm hjälpermej.

Jojje_115
2004-11-17, 20:23
Ladda ner DCC (Dreambox control center) så är det hur lätt som hälst.
På dream boxen så trycker du meny och väljer setup och sedan expert setup sen communication setup och där fyller du i Ip-numren.

Starta DCC under fliken configuration så är det är det bara att välja router under conection type och sedan fylla i Ip-numren i dom tomma rutorna och sedan trycka reconect.
Under fliken FTP så kan du flytta filerna mellan boxen och datorn.
Kanske inte värdes bästa förklaring men den hjälper kansk lite.

MVH jojje

reecord
2004-11-17, 23:11
jaha så ja ska inte kosta på mig ett usb minne som pena ska köpa?

Jojje_115
2004-11-18, 18:59
Ett USB-minne kan vara bra att ah för att lagra IMG:s coh diverse plugins på ifall man inte har hårdisk.
Om du har tänkt att köra fler än en img så kan jag rekomendera Flashwizard pro4.0