handdator

Visa fullständig version : Eftersökes! Någon som kan spela in konsert på tyska Classica



tb0ss
2004-12-01, 03:23
Hej!

Jag söker, semidesperat kan jag tillägga, efter någon som har tillgång till den tyska satellit-tv-kanalen Classica (sänder klassiskt som namnet antyder) som såvitt jag har förstått ingår i tv-bolaget Premieres utbud. Kanalen sänds på Astra 19,2 º Öst, frekvens 12071 Mhz, Horisontal pol., (signalrate 27500) och krypteras tydligen med Nagravision (1 el. 2 oklart).

Anledningen till att jag söker någon som har tillgång till ovanstående kanal är att det den 6:e december kl. 18.37 eller den 10:e kl. 13.28 kommer sändas en pianokonsert som jag så väldigt gärna skulle vilja ge till min käre storebror i julklapp. Pianisten är nämligen den polske virtuosen Krystian Zimerman som min brorsa länge haft som förebild (om ni aldrig hört honom spela så borde ni verkligen göra det :-) ). Konserten har aldrig kommit ut på marknaden heller, så därför är den extra het. Mer om konserten finns att läsa på http://www.classica.de/show.cfm?action=sendung&SID=7593&ZIEL=16.12.2003&REF=day

Tyvärr så har jag själv inte tillgång till Astra utan bara till Thor och Sirius, annars skulle jag givetvis ha rippat den (om jag kommit förbi krypteringen dvs). Så jag undrar alltså om någon här har tillgång till (eller vet nån som har det) tyska kanalen Classica och skulle kunna tänka sig att spela in (helst digitalt) konserten den 6/12 kl. 18.37 (alt. 10/12 kl. 13.28)? Messa mig här på ComHit eller via e-post: cumonin40@hotmail.com

Vore oerhört sjysst och som tack för besväret så skulle jag gärna rippa valfritt från Viasats (även NDS-kanaler) och CD:s hela utbud, plus ge ev. liten monetär ersättning.

Tack på förhand! ;-)

/tb0ss

tb0ss
2004-12-06, 04:09
Kom igen nu! Ingen som kan vara så schysst att dra i några trådar och undersöka lite åtminstone om nån av era kontakter kan spela in programmet?

Eller om ni känner till något bra satellitforum/irc-kanal/whatever där tyskar hänger? Nån av er måste ha något i bakfickan, så varför inte dela med sig? ;-)

/tb0ss

tony_soprano
2004-12-06, 10:42
kollla på www.satdudez-forumz.com eller www.toecuttersden.com
är mest engelsmän där dock borde finnas ngn....:)

/SOPRANO

kronblom
2004-12-06, 16:25
Jag har en jobbarkompis som kollar mycket på Astra, oklart dock om han kan se på Nagrakodade kanaler, men jag ska fråga honom!

Kalle_P
2004-12-06, 17:54
@tbOss
Du ganska dåliga kort vad det gäller inspelningen för Premiere kör på Nagra2 eller Aladin som det kallas. Den crypteringen är ännu inte knäckt . Ta en chans på nåt tysk forum , det kanske finns nån snäll själ me abonnemang som spelar in för dej .

Mvh Kalle

P.S. det finns en som har en gubbe med keps som avatar, kanske ett pm till han.