handdator

Visa fullständig version : Scsi cdspelare ?



triax
2004-12-09, 22:58
jag har en gammal p166 som gått som server, det är scsi spelare och scsi diskar på den, jag ska nu lägga in win 2000 på den men jag kan ej få cd:n att boota skivan, när man startar datorn står att man trycker central+A så bootar scsi, jag gjorde så, så nu får jag den inte att boota från disett lägre, det går inte att ändra i bios enns, hur går jag tillbaka till normalläge, och finns det någon bootdiskett för scsi spelare och win 2000 ? många frågor men jag blir tokig på detta problem.

Kalle_P
2004-12-10, 01:37
När du startar datorn och tryckar ctrl+A så kommer du in i menuen för SCSI inställningar = Configuration . När du väljer configuration menuen står det längst ned <F6> - Reset to Host Adapter Defaults med den går du tillbaks till grundinställningen , gäller Adaptec SCSI kort . Vid en normal start av datorn skall du inte trycka ctrl+A . Start ordningen för diskett eller hårddisk ställer du i vanliga bios . På en gammal 166:a finns nog ingen support för bootning från CD , du bör använda en startdiskett för W98se och välja cdrom understöd . Sedan kan du installera Win2000 .

Mvh Kalle