handdator

Visa fullständig version : Motor eller x4 lnb



henrik007
2004-12-10, 21:30
Vad är egentligen det bästa för oss uppe i norden; är det någon idé att köpa sig en motor, eller finns det bara intressanta kanaler på Sirius, Astra, Thor, Hotbird? Når man dessa med en parabol eller måste man ha motor? Vilka andra kul finns det? Några tips?

pena
2004-12-10, 22:41
Jag fåreslår 4 LNB jag har haft motor årka inte vänta när motor svängde slägde motor kälaren det fins mucket sama kanaler på andra sateliter såm i dessa 4 men du har en box såm är lite snabare kanske den buter snabare satelit med motor jag har åckså DB 7000 har inte testat den med motor men om du är intreserat av andra sateliter ock ina träd i vägen så kan du säkert hitta någåt intresant med en DB

Kalle_P
2004-12-11, 12:19
Hej henrik007
Vilka är bäst rödhåriga eller blondiner ? svar Det är en smaksak !
Samma med din fråga , motordriven parabol är zapp-ovänlig men ger bästa signalen för att den pekar rätt på satelliten som du vald . En skål med 4LNB skelar på 4 satelliter och får en del av signalerna som för det mesta räcker till. Reserver för dåligt väder finns då inte , men det går fint att zappa mellan kanalerna . Vill man bara titta på tv när man väl har stäld in allting så gäller skål med 4LNB . Är man nyfiken på allt som rör sej i satellite världen är motor ett måste . Du ser ränderna är olika ,som på en Makrill.

Mvh Kalle