handdator

Visa fullständig version : 212 nokia



HARLEY
2003-03-12, 05:25
HEJ
jag undrar vad som har hänt med koderna till 212 den bara fungerar en liten stund sen låser den sig.
och canalerna.. dom fungerar inte alls.
fins det någon vänlig själ som har lösning på detta?
jag har fun o modul
m v h HARLEY

wiggen-cx
2003-03-12, 12:49
strömspänningen är för låg i kortläsaren försök att löda om i kortlsaren då ökar spänningen.det är min teori hoppas det funkar m.v.h.wiggen.cx

2003-03-12, 16:19
@wiggen.cx

Bullshit! Det är 5V i Nokia 212T. Råd ingen att göra ett förstörande ingrepp utan att säkert veta att det hjälper.

@HARLEY

Tyvärr vet jag inte vilket som är denna rätta förklaringen till ditt problem, så jag kan inte hjälpa dig lösa det. Möjligen förhindra dig från att göra det värre...

Hoppas Du kommer på vad det är eller att någon som verkligen vet kan hjälpa dig.

Kan du testa CAM:en i någon kompis dekoder och utesluta den som orsak?

/Spock

HARLEY
2003-03-13, 09:00
JAG HAR 2 ST MOTAGARE EN PÅ JOBB O EN HEMMA INGEN FUNGERAR.
JAG UNDRAR OM DET FINS NÅGON VÄNLIG SJÄL SOM HAR EN LÖSNIN.
SKICKA PM OM DET ÄR FÖR HEMLIGT.
M V H HARLEY

2003-03-13, 09:21
Ett tips om du vill undvika att få sura kommentarer - Stäng av Caps Lock...

Sa du inte att du hade modul, dvs RedCam? Med sådan fungerar det normalt med både Funvxs 1.2 och Geo34 tex. Har du det och ändå problem är det något annat.

/Spock

Hanken
2003-03-13, 20:44
Har samma problem, boxern låser sig stup i kvarten trots guldkort (geoo34) och CA-modul.. Detta har ju funkat bra tidigare, vad kan problemet vara?

2003-03-13, 21:07
Det är inte så att problemen kommit med någon uppdatering?

Har du ett originalkort att testa med så kan du kan sluta dig till om det är kort relaterat eller om det är boxen eller CAM:en som fått hicka.

/Spock

Stimo
2003-03-14, 00:18
Tycker att Spock sa de helt tydligr, sluta skrika, caps lock alltså skriva med stor bokstäver betyder att man skriker, de är ohövligt att skrika 8)

Rekomenderar dig att söka på forumet om ditt problem med din box, finns gott om information om ditt problem.... Blir mcyket enklare för alla om du följer reglerna.... Läs dom gärna!

//Stimo