handdator

Visa fullständig version : Progg av titanium



rojac
2004-12-19, 21:17
Jag har tagit hem fil och soft till titaniumbränning från st*pst*p.
brännaren är en infinity phoenix usb.
I readme läser jag att man ska rensa kortet. Har gjort så. det står OS 1.06 och virgin state.
Jag gör nog nått fel med eep och hex för jag får ingen bild när jag testar.
Hur ska jag göra med dessa när jag ska programera kortet?


/rojac

rockan
2004-12-19, 21:40
Hej har kortet funkat innan?Under filer hittar du allt för titaniumkort där finns nedgaderingsprogram oftas fungerar vissa recivrar bäst med OS 1.03 du får prova dig fram /rockan P.S.det är riktigt att du måste rensa kortet först D.S.Du måste extrakta filen sen ladda proggern med hex sen eep

rojac
2004-12-19, 22:47
Hej har kortet funkat innan?Under filer hittar du allt för titaniumkort där finns nedgaderingsprogram oftas fungerar vissa recivrar bäst med OS 1.03 du får prova dig fram /rockan P.S.det är riktigt att du måste rensa kortet först D.S.Du måste extrakta filen sen ladda proggern med hex sen eep

Jodå allt funkar jag kan ladda eep och hex och sedan bränningen funkar oxo. Men bild blir det inte. Kortet sitter i en dreambox, och jag kan ta ur kortet och sätta i ett MII-kort på samma plats och det funkar. Så boxen är det inget fel på. Är titanium filerna som finns på st*p st*p riktiga så borde jag ha fått in dom rätt men något är det som gör att jag inte får bild

Samoth
2004-12-20, 08:03
"Jodå allt funkar jag kan ladda eep och hex och sedan bränningen funkar oxo. "

Du blander väl inte ihop EEP och Hex filen så du lägger Eep överst och Hex underst? för du får nämlifen rätt i bränningen men ingen bild på Tv,n

rojac
2004-12-20, 20:48
Jag har ett vitt titanium,
Tar jag kortet och sätter det i brännaren igen efter att ha bränt en gång, så säger det no ATR !!!
Jag raderar då kortet och laddar filerna på nytt. Samma historia--ingen bild.
Har provat med os 1.06 och 1.03 ingen skillnad.
Vad kan det va som är fel ???
Kan tillägga att varje gång jag startar om Titanium card progger så säger den "no ATR", samt "unsupported titanium os"

T-bird
2004-12-20, 21:06
Testa TJ´s Titaniumloder istället

Du kan även testa att kolla ATR när kortet är radera och efter programmering.

När det är raderat så säger dom sista siffrorna OS versionen och efter programmeringen så skall det vara ett normalt conax ATR

rojac
2004-12-20, 22:09
Jo, med den så hittar den kortet direkt. Det går även bra att programera det. Efter programering så testade jag med identifiera:
svaret blev: OS: 01.03 ATR: 3B EC 00 00 40 32 54 49 54 41 4E 49 55 4D A0 11 01 03
Men sen var det roliga slut..... fortfarande ingen bild
Är det någon som har ett fungerande titaniumkort i en dreambox ?

T-bird
2004-12-21, 09:59
Om du får den ATR:n efter programmeringen så undrar jag om allt gått rätt till, för så brukar det se ut när kortet är tomt.

Det är väl singel conaxfiler son du håller på med och inte TMB?

rojac
2004-12-21, 10:18
Om du får den ATR:n efter programmeringen så undrar jag om allt gått rätt till, för så brukar det se ut när kortet är tomt.

Det är väl singel conaxfiler son du håller på med och inte TMB?

Å tack! äntligen någon som ser ett fel !!! Nu gäller det bara att hitta vad det är som går snett.
Följande har jag gjort :
erased card med tc progger (funkar bra och det står virgin state när det är klart. startar sedan tj titaniumloader och laddar hex och eep. Sedan bränner och det står sucsessfully. Filerna jag laddar är de titaniumfiler som står överst hos s**pst*p. när jag testar i dreamboxen använder jag newcamd emu. Byter jag i kortfacket och sätter i mitt MII på samma plats så funkar det perfekt.

rojac
2004-12-21, 20:47
Om du får den ATR:n efter programmeringen så undrar jag om allt gått rätt till, för så brukar det se ut när kortet är tomt.

Det är väl singel conaxfiler son du håller på med och inte TMB?

Hur borde det se ut?
Funderar på om det finns något sett att testa vad det är för kort,
Teoretiskt så skulle dom ju ha kunnat skicka nått annat en det titanium som jag beställde. Detta kort är ju helt vitt och har ingen text.

T-bird
2004-12-21, 21:48
Ett Titanuim som är raderat
ATR: 3B EC 00 00 40 32 54 49 54 41 4E 49 55 4D 00 11 01 03
Det röda säger vilket OS kortet har

Här är det proggat med conaxfiler
ATR: 3B 24 00 30 42 30 30

Om du använder TJ´s Titaniumloder så kolla med Get ATR knappen och inte identify