handdator

Visa fullständig version : Jag blir tokig !



LuddeUa
2004-12-20, 22:20
Jag blir tokig på alla kort hit och dit och jag vet attt jag kan läsa mig till det , men alla kör ju olika.

Har en nokia mediamaster canal digital box..

Vilket kort skall jag ha . Titanium eller M-II

And what is the difference !

Stimo
2004-12-21, 01:36
Titanium är ett bättre kort men koderna kommer alltid först till MII, de kan upp till några dagar efter omkodning tills filerna till Titanium kommer....

Där har du en snabb förklaring på skillnaden. Kan ju förklara skillnaden mellan chipen som sitter på kortet och så men hur intressant är de då ;-)

Pytten
2004-12-21, 17:08
Varför är Titanium ett bättre kort än MII då?

deas
2004-12-21, 17:10
Det är stabilare och stödjer flera olika krypteringar redan... Du kan köra allt från Viaccess till Conax m.m. på dom... M2 korten är lite mer speciella... Dom buggar sig ganska mycket på Conax där det blir svart i någon sekund sen kommer bilden igen lite då å då... Sånt slipper du med Titanium...

culo
2004-12-21, 19:17
fast det där med att det blir lite svart med M2, då å då, beror lite på mottagare oxå. På min philips hyrbox blir det så - svart en sekund/halv sekund, då å då, men på min topfield, så händer det inte alls. har inga problem alls med m2.

Pytten
2004-12-21, 19:39
Min combobox blir inte heller svart... Funkar perfekt... Enda nackdelen är att föräldralåset inte går...

kronblom
2004-12-22, 07:20
Säg så här: Hade du frågat för 6 månader sen hade jag sagt: "Titanium"!
Nu ser väl alla som inte är blinda, att några Titaniumfiler inte kommer förrän strax före omkodningen, så nu säger jag: "M2"! (Platinum)

deas
2004-12-22, 09:36
Jo det är så sant så... Men bara för det är så just nu betyder inte det att det kommer vara så alltid... Titanium har ju sina fördelar med att det finns filer som kan ta olika kodningar (TMB filerna) vilket inte M2 har... Men för Canal Digital är det helt klart M2 som gäller just nu...

Qoz
2004-12-22, 12:43
Dom där TMB filerna.... Öppnar dom allt som går att öppna på ett Titaniumkort?

deas
2004-12-22, 12:58
Inte allt... Men det mesta... :)