handdator

Visa fullständig version : Nokia 112T värdelös signalstyrka



Audiochicken
2004-12-23, 22:07
Hej!
Här hemma har vi en Thomson DTI 353 TH och en Nokia 112T. På Thomson-boxen får vi nästan alltid full signalstyrka på alla kanaler, men på Nokia-boxen ligger signalstyrkan runt 40-50% nästan hela tiden. Detta medför en massa störningar i bild och ljud som är grymt irriterande.. Så den enda fördelen med den är att man nästan får ner den fickan. Men såhär ska det väl ändå inte vara, är våran nokia-box defekt eller är det något annat som kan vara fel?

Edit: Försökte titta på minority report på canal+ film 1 nu, men det är omöjligt på grund av alla störningar. Är verkligen den här boxen så värdelös?

trollhattan
2004-12-23, 23:45
prova en förstärkare....

qrippe
2004-12-24, 12:28
står den på samma ställe eller är den i ett annat rum? kan vara defekt kabel eller kontakt.

Cadillacmartin
2004-12-24, 15:55
Jag har den lila nokian och det är mycket bättre mottagning på den än min gamla sagem.

Audiochicken
2004-12-25, 22:24
står den på samma ställe eller är den i ett annat rum? kan vara defekt kabel eller kontakt.

Den har testats i två rum med tre olika kablar. Thomsonboxen fungerar perfekt i båda rummen men nokian ger riktigt störande mottagning. Jag kan göra ett försök med en antennförstärkare när jag hittar en, vi har haft en någonstans men ingen vet var den är nu..

hajdiho
2004-12-26, 08:41
jag hade samma problem. köpte en antennförstärkare och problemet var löst...

manson
2004-12-27, 09:48
jag hade samma problem. köpte en antennförstärkare och problemet var löst...

Dum fråga kanske, men satte du den bara mellan antennuttaget och boxen eller måste man upp på vinden och krypa :? !? Har nämligen samma problem med taskig mottagning!

marimekko
2004-12-27, 11:29
Jag har en antennförstärkare och den ger betydligt starkare signal även om jag sätter den direkt före boxen bredvid teven, men ska du ha en permanent installation ska du givetvis ha den så nära antennen som möjligt.

Upp och krypa på vinden behöver du ju bara göra en gång... ;)

manson
2004-12-27, 14:47
Det låter ju toppen, tror jag kör på det bekvämare alternativet :wink: ! Tack för tipsen!