handdator

Visa fullständig version : Byte från Comhem till Senda- vad krävs?



glimt65
2003-03-13, 19:24
Hej. Har idag GK för Comhem. Ska flytta och kommer att köra Boxer/Senda på nya stället. Vad krävs när man byter operatör? Kan jag använda samma GK? Måste jag skaffa ett org Boxerkort och kopiera det eller kan det lösas ändå? Kommer man åt C+ i Boxer/Senda? Jag har MP 3.5. Boxen lär bli en Nokia 212t. Vad krävs för att få till det på den?

Tacksam för alla svar (som gärna får vara skrivna till en 7-åring ungefär, det är väl så jag känner mig när det gäller sånt här... :lol: )

/Glimt

Bastholm
2003-03-13, 22:43
Om jag var i dina kläder skulle jag köpa en sagemboxer från blocket eller någonstans.Ja c+ funkar med boxer.Köp ej en nokia 212t det blir dyrt om du ska få den att funka 100% med P-kort!!!Även triax och samsung är problem om man ska lägga in koder med fjärren men det går med lite trix men som du skrev var du ej så kunnig.Ja du kan fixa till kortet som du har till comhemlådan.

glimt65
2003-03-13, 23:02
Toppen. Tack för bra svar. Sedan var det här med originalkort till Boxer. Måste jag skaffa ett orgkort först? Gissar att det inte är någon som är alltför pigg på att lämna ut sina kortvärden eftersom kortet lätt kan spärras då? Eller kan man hitta värdena för ett "tomt" Sendakort i nåt forum eller nånstans?

Annars kände jag mig rätt smart som fattade allt du skrev, hehe...

/Glimt

Bastholm
2003-03-13, 23:14
Det dräller av dom på direkt connect men om du ej hittar några så kan du väl höra av dig!!