handdator

Visa fullständig version : Får ingen bild även om programmering funkade



phalexbu
2005-01-13, 19:17
Hej!

Jag har försökt att få mina prylar att funka men utan resultat. Jag har en Nokia 9802S som jag köpt en conax ca-modul till. Sen har jag en MP3.5 Serial med fw1,7 och slutligen ett m-II kort. Har gjort som det står när man skall progga. Slått på phoneix läge osv. Och när jag proggar så funkar det perfekt. Kommer upp en ruta med "Card Programmed" när jag kört. Men sen när jag stoppar in mitt kort och går till Canal+ t ex så får jag bara upp subtitles och svart ruta. Inget ljud heller. Jag har försökt med norsk reset, men det hjälper inte. Vad kan det vara för fel? Jätte tacksam för hjälp!

pena
2005-01-13, 19:29
Pröva med Mll fix filen skall kåma ++++++++++
fins 4 ikoner till olika port
Där efter Mll fil och om inte funkar sedab Norsk reset åm inte ändå funkar kör en gamal Mll fil först

Kålla självkontrål åm mådulen är in kåplad?

phalexbu
2005-01-14, 02:16
Hej allihopa!

Ja detta var ju ett fel som kanske inte var så lätt att lösa. Och inte så konstigt heller med tanke på att det inte fanns nått fel. Jag hade helt enkelt vänt kortet åt fel håll, då ca-modulen och själva mottagaren läser på olika håll. Jag utgick så klart helt nonchalant från att de var en standard. I vilket fall som helst. Jag är en total idiot. :oops: Det är på något sätt komiskt hur jag letade efter de mest avancerade lösningarna när det egentligen inte fanns ett fel. Hur som, tack alla som tagit sin tid!

Tips för framtiden: Gör inte som jag. Om det fungerar att programmera kortet, och du har testat att programmera om det ett antal gånger samt med en gammal m2 fil innan och dessutom testat norsk-reset och du fortfarande inte får nån bild, kolla då ifall du inte vänt kortet upp och ner! :D

Pytten
2005-01-14, 02:32
:lol:

pena
2005-01-14, 04:01
Du kan trösta dei du var intte den första och intte heller den sista såm hadde den felet!!

donkeymand
2005-01-14, 16:46
trøster dig, koden er slut og venter på ny, så rolig du vi får se hvornår dom nya kode kommer

lacrits68
2005-01-14, 17:01
Hej allihopa!

fortfarande inte får nån bild, kolla då ifall du inte vänt kortet upp och ner! :D

Been there, done that...............! :oops: :lol: