handdator

Visa fullständig version : Hva kan M-11 kortet brukes til nå?



delahoya
2005-01-17, 07:32
Lurer fælt på om det er noen muligheter til å bruke m 11 til noe annet enn isskrape nå? Kan en f.eks brenne inn andre filer for f.eks og se restene av viasat eller lignende.Er egentlig undrenede på om dette kortet kun kunne brukes i tv bruk til disse kodene til C.D ?
Er det noe håp for dette kortet hadde det vært fint med tilbakemelding. :cry:

gump
2005-01-17, 07:47
ja faktiskt så finns eller fanns de filer för viasat till m2 korten. dock var de ett tag sen och vet ej om de finns några filer idag som fungerar.
jag snackar om kvarvarande Viaaccess nu.

klas
2005-01-17, 10:05
som det set ut i dagsläget finns det inget annat användningsområde för MII. Och jag tror inte att något annat team kommer att utveckla något till kortet heller eftersom kortet har vissa begränsningar.

gump
2005-01-17, 10:20
eftersom de fanns för viasat så ska jag ta reda på hur de hex filerna ser ut. har för mig att de ser väldigt konstiga ut. (i m2 editor)så de e inte bara att redigera om den tror jag. men eftersom de har funnits borde de gå att redigera den hex filen för att få en fungerande viaaccess fil. frågan är bara hur?.. om de går att scripta in fungerande via nyckklar. eller om man bara behöver redigera om hex filen i editor.

ville bara ge ett alternativ för dom som fortfarande har viaaccess och kanske inte har något annat kort än m2.

så använding kan man allt ha för kortet.(förutsätter att man kan redigera hex filen jag menar)

och JA jag har faktiskt kört den VIA filen på m2 som släpptes för bra länge sen. filen är ca 1 år gamal. så den lär knappast fungera.

DrCrypto
2005-01-17, 15:02
Hvorfor ikke ha sitt private museum for div. kort.
Først fikk vi printplate med ic kretser på.
Så kom gouldcard/funcard.
Nå har vi hatt MII/titanium.
Og hvis man har hatt ab. i tillegg skulle det bli en pen samling men kort, om 20-30 år er de antik og kan stige i verdi, hvem vet.............

cichlidae
2005-01-17, 17:43
Om det skulle visa sig att det aldrig mer kommer några filer till M2 så finns det ytterligare en möjlighet, i alla fall för dom som har platinumkort.

Det finns tydligen en möjlighet att byta ut OS:et på M2/platinum och uppgradera dem till ett äkta Titancard. Titanteamet erbjuder att göra detta för strax över självkostnadspris plus frakt. Skulle det vara slut med conax så har man i alla fall möjlighet att se en hel del andra krypteringssystem.

Detta gäller dock bara platinum, M2 vill dom inte ta i med tång ens. Misstänker det har med pengar och konkurrens att göra, men det är bara något jag gissar.

Men det är ju inget som säger att ett sådant hack inte skulle kunna bli publikt någon gång, så det är ju onödigt att kasta korten. :-) Säkrast är nog att bara vänta och se.

cichlidae
2005-01-17, 17:45
Jasedär ja, då var väntan över. :-)