handdator

Visa fullständig version : nexus eller dreambox



davka
2005-01-19, 09:46
Kör med 9802s idag, men sen viasat ändrade sitt system så har jag inte haft så stor nytta av den. Funderar på att antingen köpa ett nexus-s kort till datorn, en dreambox eller skaffa en ca-modul för cd. Fast grejen är den ska jag köra med den gamla dekodern eller en dreambox så måste jag ha en ny brännare och nytt kort.
Någon som man ge mig ett gott råd hur man kan göra? Vill helst se cd och viasat.

mami
2005-01-19, 13:10
Ja, en lösning bättre än den andra på olika sätt.

Du kan ju köra cardsharing mot båda å på det viset få viasat/cd om du känner nån.....

Men skall du inte använda det utan ha korten i "boxen" så har dreambox en/två kortplatser (beronde på box).
Skall ha använda m2 kort för cd måste du skaffa en brännare + m2 kort också. Eller så väntar du tills koderna kommer publikt.

Till dvb-s måste du skaffa ci + cam (ej viasat) + m2/orginal kort eller/och en phoenix brännare (viasat(orginal)/cd (m2/orginal)).
Väntar du tills koderna kommer publikt för cd så behövs bara en phoenix brännare för viasat, annars måste du ha 2 om du inte använder ci + cam + m2/orginal för cd.

Typ så kan man göra.... :D
Bara att bestämma vilket som passar dig bäst!
Sen skall du ju inte vara rädd för att pilla å hålla på innan det funkar.
Men det vet du säkert!

/mami