handdator

Visa fullständig version : win xp sp2 och Sims??



nyfiken123
2005-01-20, 18:25
Har fått problem med min dator.. Har win XP med SP2 istallerat. Sims har funkat utmärkt. Men helt plötsligt så går det inte att starta Sims. Har avinstallerat, installerat igen. det startar över huvudtaget inte. Det går inte heller att göra systemåterställning längre. Har kört igenom datorn med norton och den hittar inget. har kört med adawere och den plockar ju bort skräp men de hjälper inte. Allt annat funkar bra. Är det någon som kan hjälpa mej med vad det kan vara för problem??

tacksam för alla tips

jbey
2005-01-20, 18:37
Hallå! :roll:
Du är inte ensam om att datorn buggar efter att installerat SP2, funkar ett tag och sen lägger det av på flera olika sätt. Krånglar med bredbandsrouter, webbläsaren krånglar, filer som inte går att öppna, virusskydd som inte går att uppdatera, spel som slutar att funka. Har oxå haft min beskärda del med problem med SP2 så jag spola SP2 och installerat om min XP och kör med SP1 i fortsättningen. SP2 är det många av mina kompisar som testat och kommit fram med samma slutsats SP2 suger.

matte
2005-01-20, 21:58
Håller helt med dig jbey.

Installerade sp2 och efter det var det bara problem.
Fick ingen kontakt mellan datorerna där hemma, nätet la av varje heltimme, flera program dog.

Tog bort sp2 på något konstigt sätt, då vanlig avinstallation en var möjlig och nu tar det 10min :x att starta datorn.

Ångrar djupt att jag la in det och ser nu fram mot ännu en omformatering av c:.

(Slutsats: Lita aldrig på nåt från Microsoft, det kan inte vara bra)

Pytten
2005-01-20, 22:38
Konstigt.. Har kört med SP2 sen det kom ut.. Har inga som helst problem här.. Tycker t.o.m att datorn blev en aning stabilare efter det...

Knugen
2005-01-20, 22:50
Håller med ovanstående.. har SP2 både på min och tjejens dator utan några problem.. kört med det sen det kom ut..

Å andra sidan brukar ja i stort sett bara surfa så om spel å andra program slutar funka vet ja ej..

X-Files
2005-01-21, 10:12
Jag har oxå SP2 och ungarna spelar Sims för fullt så för mig funkar det bra

// X-Files

nyfiken123
2005-01-21, 17:46
Ja nog är det mystiskt... har funderat på om de kan ha med någon uppdatering av norton som ställt till det??.. för om jag inte missminner mej så kom uppdateringen för sp2 till norton till jul.. å sen gick inte sims å spela nåt mer... Finns kanske ingen annan råd än att installera om allt.. Tack för hjälpen så här långt...