handdator

Visa fullständig version : kopia



solex
2005-01-25, 17:52
Hej har ett orginal kort till cd som jag skulle vilja kopiera för jag har två motagare i huset är det möjligt har läst om en del tyskar som gör detta men vet ej hur

klas
2005-01-25, 19:57
Det finns inget publikt progg som kan utföra detta. :-(

rox
2005-01-25, 20:24
Du skulle möjligen kunna använda dig av en cardsplitter.

nisse3
2005-01-25, 20:25
Du skulle möjligen kunna använda dig av en cardsplitter.
Är det samma som cardsharing?

rox
2005-01-25, 20:30
Nej, det är en apparat som du sätter ditt kort i. Sedan finns det två eller flera kortemulatorer (slavar) som du stoppar in i dina mottagare. Har själv funderat på att köpa en sådan.

http://www.cardsplitter.com/

(vet ej om det funkar)

nisse3
2005-01-25, 20:33
Nej, det är en apparat som du sätter ditt kort i. Sedan finns det två eller flera kortemulatorer (slavar) som du stoppar in i dina mottagare. Har själv funderat på att köpa en sådan.

http://www.cardsplitter.com/

(vet ej om det funkar)
Aha på så vis.

Annars kanske cardcharing vore nått (om han har möjlighet till det)? Finns det fler boxar än dreamboxen som kan dela ut?

rox
2005-01-25, 20:36
Jag mailade till dom och fick följande svar på mina frågor:

1. How much does it cost? (I want to use 3 sat-receivers in my home)
Svar: Some price you can see on promosatuk.com

2. Does it work for Conax (Swedish CanalDigital)?
Svar: Yes, CX works with old CSL-5, which is out of stock now.

3. Is it legal? :-)
Svar: I'm sure it is legal to use in your home (depends on agreement details with your provider if you use their receiver as example, they do not allow anything else to be used with it, if you own then no problem). It's simply multiplexing the card request/answer flow, nothing else.

4. What happens when the operator (CanalDigital) changes codes? Will the codes be updated automatically in the smartcard?
Svar: Yes, EMM's are reaching the card.

5. How long time from order to delivery?
Svar : I think you need to wait at least a month for new CSL (CX) to be ready.