handdator

Visa fullständig version : Hjälp snarast!



peppelino
2005-01-26, 19:43
Hej!
Jag har några frågor angående mottagare och p-kort mm

Jag ska köpa en ny mottagare, jag vill kunna se både canaldigitals och viasats utbud. är detta möjligt på en och samma mottagare!? eller måste man köpa två st olika!?

Ett ex. om jag väljer att abonnera på canalditial, köper alltså deras mottagre. kan man då köpa till en modul så man får in viasat på samma mottagare? eller tvärtom jag abonnerar på viasat å köper till en modul för canaldigital....

sen har vi detta med piratkort.
finns det fungerade kort till både canaldigital och viasat!?
funderar på att abonnera på antingen canaldigital eller viasat... så vilket är värt att välja... det beror på till vilket paket som det går att fixa piratkort till...det vill säga om det finns fungerade kort till viasat så abonnerar man juh på canaldigital.

Tack på förhand!
Mvh/ Peter

wargen2005
2005-01-26, 19:50
p-kort finns det bara till canal digital ( om äns det om man ska tro expertisen)

Samoth
2005-01-26, 19:54
Mja du kan ju fortfarande se tv 3, z, och några till med guldkort eller geo tja läs på lite så finner du svar.

T-bird
2005-01-26, 20:11
Sätt en vettig rubrik nästa gång också

klas
2005-01-26, 21:26
Hej!
Jag har några frågor angående mottagare och p-kort mm

Jag ska köpa en ny mottagare, jag vill kunna se både canaldigitals och viasats utbud. är detta möjligt på en och samma mottagare!? eller måste man köpa två st olika!?

Det finns ett antal mottagare på marknaden som hanterar flera krypteringssystem. Ska du se viasat ska du använda en viaccess CAM. Canaldigital så är det en conax CAM som gäller. Så en mottagare som hanterar just dessa båda dessa krypteringssystem är att rekommendera. Med denna informationen har du tillräckligt med kött på benen för att leta efter en vettig mottagare.



Ett ex. om jag väljer att abonnera på canalditial, köper alltså deras mottagre. kan man då köpa till en modul så man får in viasat på samma mottagare? eller tvärtom jag abonnerar på viasat å köper till en modul för canaldigital....

sen har vi detta med piratkort.
finns det fungerade kort till både canaldigital och viasat!?
funderar på att abonnera på antingen canaldigital eller viasat... så vilket är värt att välja... det beror på till vilket paket som det går att fixa piratkort till...det vill säga om det finns fungerade kort till viasat så abonnerar man juh på canaldigital.

Tack på förhand!
Mvh/ Peter

Som föregående talare redan sagt kan du se viasats baspaket med alternativkort. Vad beträffar canaldigital är framtiden mycket osäker. Som det ser ut nu kans det dröja innan vi har fungerande publika progg igen.

peppelino
2005-01-27, 11:37
Tack för svaren.